سفارش تبلیغ
صبا ویژن


پاییز 91 - جـایـلــسـتـان

اگر در مکانی فعالیت می کنِید که به خاطر موقعیت خوبتان بعضی موارد را تحمل می کنید این مطلب را بخوانید. اکنون زمان آن فرا رسیده که به اصلاح و بازیابی زندگی خود بپردازید. پس کار خود را آغاز کنید و به تحمل موارد زیر خاتمه دهید:

این 20 مورد را دیگر تحمل نکنید!

1- افرادی که باعث افت و تنزل شما می شوند

ارتباط دوستی باید به گونه ای باشد که به شما کمک کند، نه اینکه آسیب برساند. اوقات خود را با افراد خوب و خوش رفتار بگذرانید که باهوش، منظم و فعال بوده و با شما هم فکر و هم عقیده باشند.

2- محیط کاری یا حرفه ای که از آن نفرت دارید

هیچ وقت به اجبار شغلی را انتخاب نکنید. بیشتر جست و جو کنید حتما شغل و کار مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد. اگر از کار خود لذت برده و به آن علاقمند هستید، در این صورت از انجام آن بازنایستید زیرا زمانی که فکر و ذهن خود را بر شور و علاقه شدیدتان متمرکز می کنید، کارِ سخت، دشوار نخواهد بود.

3- منفی بافی های خود

از خودگویی های ذهنتان آگاه باشید. همه ما به آرامی و بدون حرف، در ذهنمان با خود صحبت می کنیم اما از آنچه می گوییم و یا از چگونگی تاثیر آن بر خود، آگاه نیستیم. به افکار و اندیشه های خود گوش کنید و اگر افکاری منفی می شنوید، کمی درنگ کرده و افکار مثبت را جایگزین آنها سازید.

4- ارتباط مبهم و غیرضروری

آنچه را که در نظر دارید و برایتان اهمیت دارد، بیان کنید و آنچه را که بیان می کنید، در نظر داشته باشید. صریح و واضح صحبت کنید. موارد نامفهوم را سوال کنید تا همه چیز واضح و روشن شود.

5- فضای کاری نامنظم


هرگونه بی نظمی و به هم ریختگی را در فضای کار یا محیط زندگی خود برطرف کنید. برای وسایلی که از آنها استفاده نمی کنید، چاره ای بیندیشید.

این 20 مورد را دیگر تحمل نکنید!

6- تاخیر در انجام امور

صبح ها، 30 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا لازم نباشد مانند یک فرد حواس پرت، با عجله به این طرف و آن طرف بروید. همان 30 دقیقه به شما کمک خواهد کرد تا از جریمه شدن به دلیل سرعت غیرمجاز، تاخیر داشتن در محل کار و دردسرها و گرفتاری های بی مورد دیگر اجتناب کنید.

7- هماهنگ شدن اجباری با افراد دیگر

خودتان را با کسی وفق ندهید. خودتان باشید، زیرا خودتان، تنها فردی است که شما می توانید باشید.

8- داشتن جسمی ناسالم


سلامتی جسمی شما، زندگی شماست، پس نگذارید از دست برود. سالم و صحیح غذا بخورید، ورزش کنید و سالانه یک معاینه پزشکی انجام دهید.

9- ترس از تغییر زندگی

زندگی، مملو از تغییر و تحول است. هر روز با روز دیگر متفاوت است و هر روز، آغاز و پایانی تازه است. مشتاقانه از آن استقبال کنید و محکم و استوار پیش روید.

10- کار، کار و کار، بدون داشتن تفریح و سرگرمی

هر زمان که می توانید برای خود کمی تفریح و سرگرمی و اوقاتی خوش فراهم آورید و از آن لذت ببرید.

این 20 مورد را دیگر تحمل نکنید!

11- احساس کمبود در زیبایی بر اثر ملاقات با بعضی افراد

ظاهر و قیافه خوب، چشم ها را به سوی خود جلب می کند. خصوصیات و ویژگی های فردی، قلب ها را به سوی خود می کشاند. به بودنِ خود، افتخار کنید. شما قبل از این هم، از زیبایی برخوردار بوده اید.

12- نداشتن خواب کافی


یک فکر و ذهن خسته، به ندرت می تواند مفید و ثمربخش باشد.

13- انجام کار تکراری

شما حاصل جمع تجربیات زندگی خود هستید، هر چه بیشتر تجربه کنید، به همان نسبت نیز، داستان زندگیتان جالب تر می شود.

14- حرص و طمع شخصی

اجازه ندهید حرص و طمع وجود شما را فرا گیرد. حرص و طمع، سرانجام، سعادت و خوشبختی را به همراه خود خواهد برد.

15- قرض و بدهی زیاد


خوب زندگی کنید. اعتدال و میانه روی را رعایت کنید. لوازمی را که به آنها نیازی ندارید، خریدار نکنید. همواره آینده نگر باشید. یک برنامه برای پس انداز داشته باشید و هرگز آن را کنار نگذارید.

این 20 مورد را دیگر تحمل نکنید!

16- نداشتن صداقت و راستی

زندگی کردن همراه با صداقت و راستی، باعث آرامش خاطر می شود و آرامش خاطر، گرانبها و ارزشمند است. دورویی و ریاکاری را از خود دور کرده و افراد ریاکار را هم تحمل نکنید.

17- بی وفایی


ارتباط دوستیِ صمیمانه، یک پیوند مقدس و کانونی از اعتماد و اطمینان است. اگر هر دو طرف، یک دل نباشند، مبارزه برای حفظ این دوستی ارزشی ندارد.

18- عدم احساس امنیت در خانه


اگر در خانه، احساس امنیت نمی کنید، در هیچ جای دیگر نیز این احساس را نخواهید داشت. یک کانون خانوادگی مهربان در ناحیه ای امن بسازید که شما از نامیدنِ آن به عنوان خانه، احساس سربلندی و افتخار کنید.

19- عدم آمادگی برای رویارویی با رویدادهای زندگی

زندگیج غیرقابل پیش بینی است. تفاوت زیادی بین ترس و آمادگی برای مواجه شدن با رویدادهای غیرقابل پیش بینی در زندگی وجود دارد. همیشه برای روبرو شدن با رویدادهای غیرقابل پیش بینی آماده باشید.

20- منفعل بودن

یا قصد فعالیت و به دست آوردن فرصت های جدید را دارید یا فرد دیگری این کار را خواهد کرد. شما نمی توانید با دست روی دست گذاشتن و فکر کردن درباره یک کار، هیچ چیز را تغییر دهید یا پیشرفت کنید.

به خاطر داشته باشید، شما فقط یک بار زندگی می کنید اما اگر به شیوه ای صحیح زندگی کنید، همان یک بار زندگی کردن کافی است.



نویسنده : جایلستان » ساعت 12:13 عصر روز چهارشنبه 91 آذر 22


رسول اکرم (ص): نابودى جوانانتان را آرزو نکنید گرچه بدى‏‌هاى بسیار در آنان باشد، زیرا آنان با آن بدى‌ها چند دسته‌‏اند: یا توبه مى‏‌کنند و خداوند هم توبه آنان را مى‌‏پذیرد و یا این‏که آفت‏‌ها، آنان را از پاى در مى‌آورد و یا با دشمنى مى‌جنگند، یا آتش‏ سوزى را، خاموش مى‏‌نمایند و یا سیلى را سد مى‏‌کنند.

متن حدیث:

لا تَمَنَّوا هَلاکَ شَبابِکُم وَ اِن کانَ فیهِم غَرامٌ ، فَاِنَّهُم عَلى ما کانَ فیهِم عَلى خِلالٍ ، اِمّا اَن یَتوبوا فَیَـتوبَ اللّه‏ُ عَلَیهِم ، وَ اِمّا اَن تُردیَهُمُ الفاتُ ، اِمّا عَدُوّا فَیُقاتِلوهُ ، وَ اِمّا حَریقا فَیُطفِئوهُ وَ اِمّا ماءً فَیَسُدُّوهُ ؛

«حلیة الأولیاء،ج 5،ص 119»


نویسنده : جایلستان » ساعت 10:45 صبح روز سه شنبه 91 آذر 21


1. روز خوبی داشتی؟
هـنـگامیـکه از همسر خود در مورد چگونگی گذراندن روزش پرسش میکنید، برداشت او این خواهد بود که شما انسان با فکری هستید و مشتاقید بدانید وی ساعات کاری خود را چگونه سپری کرده است. اما یـک هشـدار: ایـن سـؤال بـه هـمـسـر شـمـا مجوز آن را خواهد داد که چند ساعتی در مورد کوچکترین اتفاقاتی که برایش افتاده صحبت نمایـد. پس برای مدت زمانی طولانی آماده نشستن و شنیدن داستانهای او شوید.

نکته : زنها به آنچه که در فکر شما میگذرد، توجه زیادی دارند. پرسش در مورد چگونگی روز او نشان می دهد کـه شمـا پذیرا، مشتـاق و علاقمند به گوش دادن حرفهای همسرتان هستید. با این عمل به او فرصتی می دهیـد تا خودش را خـالی نـموده و شما را به عنوان همراز و محرم اسرار خود در نظر بگیرد. اگر چه ممکن است بیش از زمانی که انتظار دارید مجبور به شنیدن صحبتهایش شوید، اما وقتی تمام شد، او شروع به صحبت در مورد شما خواهد کرد....

 

2. نمی تونم بگم چقدر دلربا و زیبا هستی
همانطور که مشخص است، این بـه او مـی رسـاند که وی برای شما جذاب بوده و فرد دیـگری بـه چشمتان نمی آید. از طرف دیگر باعث افزایش اعتماد بنفس در او خواهد شد.
نکته : این جمله بخصوص در روابط زناشویی بلند مدت مؤثر واقع می شود چرا که شما به همسر خود اطمینان میدهـید هنوز به او علاقه دارید. در عوض همسرتان نیز سعی خواهد کرد این زیبایی و دلربایی را با شما تقسیم نماید.

3. در مورد ‌[هر چیزی] چه احساسی داری؟
پـرسیدن این سؤال به همسرتان نشان می دهد که شما خالصانه برای احـساسـات او اهمیت قائل هستید. زنها عاشق بیان احساسات خود در مورد هر موضوع قابل تصوری می بـاشند. با این حـال بـدانید که خود را در دام گفـتگویـی طولانی و عمیق در مورد آن موضوع گرفتار خواهید کرد. بنابراین اگر شب تصمیم تماشای مسابقه فوتبالی را دارید، این سؤال را مطرح نکنید.
نکته : این سؤال بیانگر جنبه مهربانی و دلسوزی یک فرد است. وقتی همسرتان در می یابد که شما توجهتان را به وی مبذول داشته اید، او نـیـز متقابلا تمام احساسات خود را با شدتی بسیار بیشتر، اهدا خواهد نمود. یعنی اگـر قـبـلا فـقـط فردی جذاب بشمار می آمدید، اکنون همانند جواهری در چشم او جلـوه خواهید کرد.

4. تو زیباتر از دوستان دیگرت هستی
قرار دادن او از بین همتاهایش بر سکوی نخست زیبایی باعث بالا رفتن اعتمـاد بـنفـس وی شـده و سـبـب می گـردد تا هـمـسر شمـا در تـصـوراتش بر دوستان هم جنس خود بتواند فرمانروایی کند. این تحسین و تعریف بسیار مهمی در دنیای زنانه محسوب شده و امتیاز شما را در نزد همسرتان ارتقای چشمگیری خواهد داد.
نکته : گذشته از اینکه باعث می گـردد او از لحاظ زیبایی ظاهری خود را برتر از اطرافیانش تصور کند، این جمله کوتاه به همسرتان تفهیم میکند که شما تا چه حد برای وی ارزش قائل هستید. بعلاوه زمانی که دوستانش پیش شـما هستند، کمتر احساس نگرانی خواهد کرد. او در مـورد خـودش احـسـاس خـوبـی نموده و پاداش سلیقه بخرج دادن شما را خواهد داد. با اینحال یک احتمال جانبی بالقوه وجود دارد: یک همسر حسود این سخن را مدرکی برای متهم نمودن شما به اینکه قصد برانداز نمودن و چشم دوختن به دوستانش را دارید، بشمار خواهد آورد.

5. تو واقعا زرنگ و باهوشی
با تـصـدیـق نـمودن هـوش و ذکـاوت وی، ایـن معـنی را می رسانید که علاوه بر محاسن ظاهری، متوجه ذهن و فکر توانمندش نیز شده اید. هـمـسر شـما بـا شنیدن این جمله در مورد همه جوانب زندگی خود احساس رضایت و خوشنودی خواهد نمود. این سخـن نشانه احترام از طرف شما برای همسرتان محسوب میگردد.
نکته : همسرتان این مسئله را که شما فقـط بـه فـکر روابط جنسی نیستید و قادرید ماورای چنین موضوعات فکر کنید را تحسین خواهـد کرد. زنها عاشق مردان صـمـیمی و خـوش قـلب مـی بـاشند و هیچ چیزی بهتر از بیان و تشخیص هوش و ذکاوت آنها نمی تواند صفات آقا منشانه شما را آشکار نماید.

6. در روابط زناشویی بسیار خوب هستی
بیان این جمله باعث می گـردد هـمـسرتان احساس کند که یک الهه است. شنیدن این عبارت به همسر شـما تفهیم می کنـد کـه روابـط جنسی و زناشویی او به چشم شما بی عیب و نقص بوده و باعث می گردد که احساس نماید واقعا می داند کـه چگـونه باید مرد خود را راضی نگاه دارد.
نکته : تحسین و تمـجید از عملکرد او نشانگر این است که شما به روابط جنسی فقط به عنوان ابزاری برای ارضا نــمودن خود نگاه نکرده، بلکه همه جنبه های آنرا مورد ستایش قرار میدهید.

7. می خواهم همه عمرم را با تو سپری کنم
ایـن جمله ای سنگین است؛ معنی آن فاصله زیادی با دادن پیشنهاد برای ازدواج نـدارد. بنابراین پیش از گفتنش به نامزدتان مراقب عواقبش باشید. اما بخاطر داشته باشید که ریسک کردن اغلب پاداش و نتیجه مطلوب به دنبال خواهد داشت. هنگامیـکه این جـمله را بیان می دارید، او از لحاظ روانی بسیار سرکیف می گردد. جـمـلات دیـگـری کـه تقریبا همین نتیجه را داشته ولی تعهدآوری آنها کمتر می باشد، عبارتند از: "فقط تو میتونی تا این حد منو خوشحال کنی" و "من دوست ندارم با هیچ کس دیگری جز تو باشم."
نکته : همـه زنـها عاشق شنیدن جملاتی حاکی بر سرسپردگی دیرپا و با دوام از همسرشان هستند. مطمـئـن بـاشیـد کـه بـعد از گفتن این جمله سلامی همیشگی را از او خواهید شنید.

8. تو بهترین دوست منی
به او می گویید که چگونه ماورا و فراسوی مسائل جنـسی می اندیشید و به این معنی اسـت که برای رابطه اتان ارزش قائل هستید و مایلید کارهایی را بـهـمراه او انجام دهید که مردان دیگر ممکن است رغبتی به آن نداشته باشند. همسرتان بعد از شنـیـدن ایـن جمله پیوستگی مقاومت ناپذیری با شما پیدا خواهد نمود.
نکته : این جـملات شـما را در نـظر وی بـجای یـک فرد عادی که مجبور به گذراندن وقتش با او است، به انسانی معنی دار و جذاب تـبـدیـل میکند. این شما را به ابتدای لیست خواسـتگـاران پرتاب میکند چراکه شما به مهمترین نکته اشاره کرده اید: دوستی و رفاقت.

9. تو یک مادر ایده آل خواهی شد
اغلب زنها به دنبال این هستند که روزی بچه دار شونـد. هـمـچـنین اکـثـرا با خود کلنجار می روند که آیا در این راه مـوفـق خـواهد بـود یـا خـیر. بـا گفـتن این جمله به او اطمینان می دهید که حتما به هدفش خواهد رسید. به علاوه با ارضـای نیازهای درونی او باعث آرامش و تسکین وی می شوید. بیان این کلمات از زبان شما به عنوان یک همسر، او را تبدیل به خوشحال ترین انسان روی زمین خواهد نمود.
نکته : اینـگونه بطورغیر مستقیم به همسر خود می فهمانید که مایلید از او بچه دار شوید. واضح است که این نوایی بسیار خوشایند در گوش او می باشد. از این نقطه، همسرتان بیشتر پذیرای پیشرفت و ترقی شما خواهد شد.

10. تو زندگی منو کامل می کنی
این به او می گوید که تنها فرد مورد علاقه شما است. همه زنها دوست دارند این جمله را از شوهرشان بشنوند. بـیـان ایـن عبـارت بـه مفهوم آن است که شما همسر خود را بصورت کامل پذیرفته ایـد و ایـنـکه او به صـورت موجودی اجتناب ناپذیر و همیشگی برای شما در آمده است. در همسرتان احساس لـذت بـخش غیر قابل تصوری بوجود آمده و تا چندین روز لبخند از لبانش جدا نخواهد شد.
نکته : این جـمـله اسـاسـا مـی گـوید که شما در زندگی به او نیاز داشته و نمیـتوانید بدون او به زندگی ادامه دهید. زنها از شنیدن چنین جملاتی بسیار مشعوف میگردند.

11. به زبان راندن کلمه "دوستت دارم"
این جمله "دو کلمه ای" معروف و کوتاه کـه هـمگی ما برایـش اهـمیت بسیار زیادی قائل هستیم، می تواند تاثیر شگرفی به همراه داشته بـاشد. اگر ازدواج کرده اید خوب است هر روزه چندین بار برای همسرتان تکرارش نمایید.
نکته : گفتن این عبارت بهـمسرتان بـاعث روشن نگاه داشتن شعله های آتشی می گردد که همیشه نیاز به برافروزی دارند. اگـر در بـین شما کسانی تـا حال این جمله را به همسرشان نـگفـتـه انـد، هر گاه احساس آمادگی نمودید، تردید به خود راه نداده و آن را بیان کنید. هیچگاه از گفته خود پشیمان نخواهید شد وقتی که عکس العمل او را می بینید (یا احساس می کنید).


و اما

جملاتی که آقایان دوست دارند آنها را بشنوند


اگر تازه نامزد کرده اید یا اگر مدتی است که ازدواج کرده اید، بدانید که مواردی وجود دارد که هیچگاه تغییر نمی کند مثل احساس نیاز به تقدیر و تشکر یا احساس نیاز به داشتن رابطه خصوصی؛ و این فقط مختص آقایان نیست بلکه شما خانم ها را نیز شامل می شود. در زیر 6 مورد وجود دارد که با گفتن آنها به نامزد یا شوهرتان در هر مرحله از ازدواج که هستید، او را سرشار از عشق و علاقه می کنید.

1. عالی به نظر می رسی
مردها احساس ناامنی می کنند درست مثل خانمها. اگر آقایان این ضعفشان را نشان دهند یا نه، اما گاهی اوقات تعجب می کنند اگر شکمشان بزرگ شده باشد و از کمربندشان جلوتر زده باشد یا موارد دیگر. پس گاهی اوقات باید از آنها تعریف و تمجید کرد.

2. من عاشق هیکل تو هستم
ما با گفتن این جمله نمی خواهیم دروغ بگوییم. این جمله را بدون اینکه بخندید یا شرمنده شوید بگویید. مردها نسبت به بدنشان حساس هستند و همچنین آنها دوست دارند بدانند بدنشان شما را مجذوب می کند.

3. خانمی در حال نگاه کردن شماست
بله، این جمله به اعتماد به نفس او کمک می کند. اما با گفتن این جمله به او نشان می دهید که شما فقط زن هایی که به او خیره شده اند را نگاه می کنید و از اینکه به او بگویید ابایی ندارید. با گفتن این جمله به او می فهمانید که به او مطمئن هستید و از این بابت که او توسط دختر دیگری گمراه نمی شود خیالتان راحت است.

4. حق با شماست
ما همه دوست داریم که حق با ما باشد که مردها هم از این مقوله مستثنی نیستند. شما می دانید چه مواقعی؟ گاهی اوقات. وقتی که حق با اوست بهتر است به او بگویید مخصوصا اگر با هم بحث کرده اید. مطمئنا فکر می کنید که با گفتن این جمله همسرتان فکر می کند که شما ترسیده اید یا در بحث کم آورده اید اما این جمله باعث می شود که بحثتان تمام شود. با شنیدن این جمله، به همسرتان احساس خوبی دست می دهد و به او ثابت می شود که شما فردی منطقی هستید و اشتباهتان را پذیرفته اید و این به هموار کردن مخالفت های بعدی تان کمک می کند.

5. این پیچ را باز می کنی؟
مردها دوست دارند احساس مردانه کنند. این نکته ریشه در فرهنگ ما دارد. کمک کردن در کارهای ساده به آنها احساس خوبی می دهد. ما نمی گوییم که شما از آنها کارهایی را بخواهید انجام دهند که از دست خودتان برمی آید اما اگر به دستیار نیاز داشتید، همسرتان مورد خوبی هستند که آنها را هم شاد می کند.

6. تو کچل نیستی !
حدود یک چهارم مردها در سن 25 سالگی ریزش مو پیدا می کنند و تا سن 60 سالگی دو سوم موهایشان را از دست می دهند. از دست دادن موهایشان برای آنها ترسی را به دنبال می آورد. بنابراین حتی اگر همسرتان مقداری تاسی پیدا کرده است، به او بگویید که کچل نیستی. این جمله دقیقا معادل این است که شما بپرسید به نظر شما این جینی که پای من است مرا چاق نشان می دهد؟ نه عزیزم البته که نه.



نویسنده : جایلستان » ساعت 1:48 عصر روز دوشنبه 91 آذر 20


چطور از حساب های بانکی مان محافظت کنیم؟

? از اسناد با ارزش محافظت کنید

مراقبت از اسناد با ارزش مانند گذرنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت های بانکی و دفترچه های حساب بانکی بسیار با اهمیت است. همیشه مطمئن شوید که این اسناد در هر جا چه خانه و چه محل کار و یا هنگامی که در مسافرت هستید در دسترس تان هستند. زمانی که از این اسناد استفاده نمی کنید، بهتر است آنها را در گاوصندوق خانه نگه دارید.

همیشه به یاد داشته باشید که کارت های بانکی خود را در مکانی جدا از کلمه عبور آنها نگه دارید.

? تمام اسناد اداری زائد را از بین ببرید

به کلاهبرداران فرصت طلب کمک نکنید. همیشه اسناد اداری مهم شخصی و مالی را که دیگر به آنها نیاز ندارید به روشی که دیگر قابل استفاده نباشد، از بین ببرید. اگر این کار را نکنید جنایتکاران به اسم، آدرس و دیگر اطلاعات شما از طریق رسیدها، قبض ها و مدارک مهمی که دور می ریزید، دسترسی پیدا می کنند و از آنها سوءاستفاده می کنند.

? اطلاعات بانک را به روز کنید

بانک ممکن است نیاز داشته باشد در زمان انجام تراکنش هایی که در مقایسه با تراکنش های معمول شما غیرعادی به نظر می رسند، با شما تماس گرفته و برای اطمینان از صحت آنها برخی از اطلاعات شخصی شما را جویا شود. این امر می تواند موجب کاهش جرایم مالی شود. بسیار ضروری است که در صورت تغییر اسم، آدرس یا شماره تماس های خود، آن را سریعا به اطلاع بانک برسانید.

? صورت حساب های خود را چک کنید

بسیاری از جرایم مالی تا مدت ها کشف نمی شوند فقط به این دلیل که قربانی از وقوع آنها بی اطلاع است. بنابراین کنترل صورت حساب های بانکی یا هر صورت حساب دیگر پس از دریافت، بسیار ضروری است. باید مطمئن شوید که هر چیزی که ثبت شده، صحبت دارد. اگر تراکنشی وجود دارد که از آن بی اطلاع هستید آن را سریعا به اطلاع نزدیک ترین شعبه بانک برسانید. شما می توانید به روش های مختلف از طریق خودپردازها، سیستم تلفن بانک، سیستم اینترنت بانک و یا مراجعه به شعب از آخرین تراکنش های انجام شده حساب های شخصی خود آگاه شوید.

? از کامپیوتر خود محافظت کنید

اگر کامپیوتر شما ایمن نباشد، امکان افشا شدن اطلاعات شما وجود دارد. باید بدانید که چگونه از کامپیوتر خود در مقابل تهدیدات محافظت کنید.

? شناسه کاربری

هرگز از اطلاعات شخصی خود مانند شماره تلفن همراه، نام و نام خانوادگی در شناسه کاربری خود استفاده نکنید. با این کار شما یکی از عوامل احراز هویت را به راحتی در دسترس نفوذگران قرار خواهید داد و کار را برای فعالیت های مخرب آنها راحت خواهید کرد. فقط کافی است نفوذگران رمز عبور شما را حدس بزنند تا بتوانند به حساب شما دسترسی داشته باشند.

? رمز عبور

رمزهای عبور بخش مهمی از سرویس های بانکی الکترونیکی هستند و در حقیقت در خط مقدم حفاظت از حساب های کاربری در سرویس های مذکور قرار می گیرند. یک کلمه عبور نامناسب ممکن است منجر به کلاهبرداری های مالی بزرگی شود.

بهترین رمز عبور، رمزی است که شما آن را به راحتی به خاطر می سپارید ولی دیگران نمی توانند آن را حدس بزنند. وقتی که رمز عبور خود را انتخاب کردید آن را به طور منظم عوض کنید. اگر برای یک سال است که از یک رمز عبور استفاده می کنید، الان زمانی است که باید آن را تغییر دهید.

هرگز رمز عبور خود را در اختیار دیگران نگذارید و هیچ گاه آن را جایی ننویسید یا در کامپیوتر خود ذخیره نکنید.

در انتخاب رمز عبور مناسب به موارد زیر دقت کنید :

1 هیچ گاه برای رمز عبور خود از اطلاعات شخصی مانند اسم، تاریخ تولد، شماره موبایل و… استفاده نکنید.

2 رمزهای عبور پیش فرض را پس از اولین ورود به سیستم تغییر دهید.

3 بهتر است رمزهای عبور در سیستم های مختلف با یکدیگر متفاوت باشند.

4 هر چقدر رمز عبور طولانی تر باشد، امنیت آن بیشتر است.

5 از رمزهای عبور ترکیبی استفاده کنید که شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، ارقام و نشانه ها شود. مانند: Gw1A * 41S5

6 سعی کنید در رمز عبور حداقل یک بار از Space استفاده نمایید.

7 حداقل هر سه ماه یک بار بنا به دفعات استفاده، رمز عبور خود را تعویض کنید که البته تغییر یک ماهه توصیه می شود.

8 کلمات عبور خود را با هیچ کس در میان نگذارید.

9 با تمام رمزهای عبور خود به عنوان اطلاعات حساس و محرمانه برخورد کنید.

? امنیت شخصی

باید مراقب افراد اطراف خود در زمانی که از دستگاه های خودپرداز استفاده می کنید، باشید. هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز نزدیک به آن بایستید و روی صفحه کلید را بپوشانید به طوری که کسی رمز عبور شما را در هنگام وارد کردن نبیند.

کمک افراد غریبه را نپذیرید و اجازه ندهید کسی شما را گیج کند.

اگر هنگامی که از دستگاه های خودپرداز استفاده می کنید، شخصی مشکوک به نظر رسید یا به شما نزدیک شد، عملیات خود را لغو کنید و از آن مکان دور شوید.

پس از تکمیل عملیات، قبل از اینکه دستگاه خودپرداز را ترک کنید، سریعا پول و کارت خود را بردارید.

در پایانه های فروشگاه ها زمانی که رمز عبور خود را وارد می نمایید، مراقب باشید که کسی از پشت سر شما رمز عبور را نبیند.

اطراف دستگاه خودپرداز به خصوص قسمت های کارت خوان و صفحه کلید را کنترل کنید، چرا که ممکن است افراد سودجو برای دزدیدن اطلاعات شما به نصب دوربین، صفحه کلید جعلی یا کارت خوان جعلی اقدام کرده باشند.



نویسنده : جایلستان » ساعت 10:54 صبح روز یکشنبه 91 آذر 19


ویندوز 8 جدیدترین نسخه سیسنم عامل محبوب مایکروسافت است که تنها مدت زمان کوتاهی از رسمی آن گذشته است، این نسخه از سیستم عامل جدید از جهات بسیاری با نسخه قبلی ویندوز متفاوت است و در عین حال قابلیت های جالب وجدیدی دارد. ضمن این که بسیاری از کاربران، با احتیاط به سوی آن خواهند رفت. برخی مجذوب و شیفته آن خواهند شد و بعضی دیگر هم دچار سردگمی و یاس خواهند شدو مایل خواهند بود تا به ویندوز 7 یا xp مراجعت نمایند. بله این داستان همیشگی مواجه شدن با سیستم عامل های جدید است.

 

و برهمین اساس شاید شماهم مشتاق باشید با احتیاط بیشتری به ویندوز 8 نزدیک شده و با حزم بیشتری آن را امتحان کنید، آن هم بدون اینکه قصد داشته باشید تا ویندوز فعلی خود را حذف کنید.

 

قبل از شروع کار، بهترین کار ممکن این است که از محتویات مهم هارد دیسک خود یه نسخه پشتیبان تهیه کنید. این عمل مفید و احتیاطی، به شما این اطمینان خاطر را می دهد تا اگر درمیانه، راه با مشکل یا خطایی مواجه شدید، دچار دردسر نشوید.

 

یک پارتیشن ایجاد کنید

در ابتدا لازم است یک پاتیشن جدید بر روی ویندوز فعلی خود ایجاد کنید. میزان فضای مورد نیاز برای نسخه 32 بیتی ویندوز 8، حداقل 16 گیگابایت و برای نسخه 64 بیتی آن حداقل 20 گیگابایت و اگر فضای کافی دراختیار دارید 30 یا 40 گیگابایت اختصاص دهید بهتر است.

 

ویندوز 8 راتهیه کنید

اگر توانستید نسخ اصلی را تهیه کنید و اگر نه میتوانید از نسخه های آزمایشی ویندوز 8 که در بازار وجود است استفاده کنید.

می توانید یکی از نسخه های 32 یا 64 بیتی ویندوز را انتخاب کنید، اگر از کامپیوتر با قدرت و کارت گرافیک بروزی استفاده است توصیه می شود از نسخه 64 بیتی استفاده کنید.

 

ویندوز را نصب کنید

DVD نصب را داخل دستگاه قرار دهید و کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید، تا از روی دیسک نصب دستگاه بوت شود.

بعد از بوت شدن کامپیوتر پنجره ای حاوی قرار دادهای کاربری ویندوز 8 رامشاهده خواهید کرد. پس از قبول این قرار دادها به صفحه ی دیگری هدایت خواهید شد. در این صفحه حتما یاید گزینه Custom را انتخاب کنید و از انتخاب گزینه Upgrade جداً خوداری کنید زیر در صورت انتخاب این گزینه ویندوز 8 جایگزین ویندوز فعلی شما می شود.

 

خب حالا در صفحه بعد لیستی از پارتیشن های موجود بر روی هارد دیسک را مشاهده می کنید. اکنون بر روی Drive Options کلیک کنید و فضای آزادی که در قسمت اول توضیح دادیم را به آن اختصاص دهید.

 

و در نهایت بر روی Next کلیک کنید تا فرایند نصب آغاز شود لازم به ذکر است که مرحله ابتدایی نصب حدود 20 دقیقه به طول می انجامد و سیستم دوباره راه اندازی می شود.و در مرحله بعد، تنطیمات در رابطه کاربری و موارد مرتبط ادامه می یابند. دقت کنید که در زمان راه اندازی مجدد سیستم، حتما دیسک DVD نصب ویندوز را از درایو کامپیوتر خارج کنید تا کامپیوتر دوباره از روی آن بوت نشود.

خب حالا پس از آنکه هر دو مرحله نصب به پایان رسید، هرگاه که کامپیوتر خو را روشن کنید، با پنجره آغازینی مواجه می شوید که امکان انتخاب ویندوز 7 یا 8 را به شما می دهد. طبیعتا اگر در زمان معینی این انتخاب را انجام ندهید، دومین ویندوز به طور خودکار بالا می آید. البته می توانید از طریق منوی تنطیمات، ویندوز پیش فرض کامپیوتر را تعیین کنید.

 

ویندوز 8 کنار ویندوز 7

 

بازهم تاکید میکنیم که در حال حاضر، به طور مستقیم به طرف ویندوز 8 رفتن توصیه نمی شود. در حقیقت باید چند ماهی باید بگذز تا چند و چون عملکرد این نسخه جدید مشخص شودو همیچین همانطور که اشاره کردیم بسته به سلیقه و نیازهای شما،این امکان وجود داردکه ویندوز 8 رضایت شما را جلب کند تا از آن دلزه شوید. پس محتاطانه عمل کنید و اجازه دهید که نسخه سابق ویندوز شما همچنان بر روی کامپیوتر شما وجود داشته باشد.



نویسنده : جایلستان » ساعت 1:59 عصر روز شنبه 91 آذر 18


اپل، سامسونگ، نوکیا، سونی اریکسون و دیگر برندهای معتبر با ارائه تلفن های همراه هوشمند خود اجازه می دهند تا کاربران علاوه بر مکالمه با تلفن های همراه به بازی، گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدئو، ثبت تصاویر و ویدئو و ده‌ها قابلیت جالب دیگر دسترسی داشته باشند.


با توجه به طیف متنوعی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی تلفن همراه، جای تعجب نیست که عمر باطری تلفن همراه همواره یکی از نگرانی‌های اصلی برای توسعه دهندگان، تولید کنندگان و کاربران تلفن های همراه است.


جالب اینجاست که طی سالهای متمادی که گذشته است، هنوز هم باطری‌های تلفن های همراه هوشمند نهایتا برای مدت 72 ساعت قابل استفاده هستند و نه بیشتر !

 

در واقع این موضوع مربوط به این میشود که با وجود پیشرفت تکنولوژی در ساخت باطری های تلفن های همراه، به همان نسبت سخت افزارهای قدرتمندتر و بالطبع پرمصرف تری در تلفن های همراه استفاده شده است. (البته به نظر شخصی من تکنولوژی باطری های موبایل و لپ تاپ طی دهه گذشته تغییر شگرفی نکرده است)

یکی از اصلی ترین مشکلات کاربران گوشی های هوشمند هم مشکل تخلیه زودهنگام باطری های تلفن هایشان است. در این مطلب 10 نکته ساده و کاربردی معرفی خواهد شد که از طریق آن میتوانید زمان استفاده از باطری های تلفن های هوشمند را افزایش دهید.

 

هنگامی که تلفن همراه تان زنگ میخورد ارتعاشاتی در بلندگوی موبایل‌تان به وجود می‌آید که این ارتعاشات کوچک نهایتا سبب شنیدن موزیکی میشود که از آن به عنوان زنگ موبایل یاد میشود. این ارتعاشات کوچک بلندگو را با ارتعاشاتی مقایسه کنید که کل گوشی تان را می‌لرزاند ! اولین قدم برای صرفه جویی در مصرف تلفن همرا‌ه‌تان مدیریت ویبره در تلفن همراه تان است. همان طور که گفته شد بهتر است این قابلیت را در حالت General غیر فعال کنید و تنها در حالت Silent آن را فعال نگه دارید.

 

1? خاموش کردن قابلیت لرزاننده یا ویبره (Vibrations):

قابلیت ویبره از امکانات قدیمی تلفن‌های همراه است. اما مهمترین استفاده این قابلیت هنگامی است که کاربر در یک جلسه یا نشست و یا سالن تئاتر و … است که لازم است تلفن همراه در حالت بی صدا (Silent) باشد تا با استفاده از لرزاننده بتوان متوجه تماس جدید و یا پیام کوتاه و یا ایمیل جدید شد. بنابراین استفاده از قابلیت ویبره در حالت General یک کار بیهوده و اضافی است که نتیجه آن چیزی جزء مصرف بخش قابل توجهی از باطری موبایل تان نخواهد بود.
2? کاهش نور صفحه نمایش :

شاید باورتان نشود که با کم کردن چند درجه از روشنایی صفحه نمایش عمر شارژ باطری تان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا میکند. همچنین در برخی از تلفن های هوشمند قابلیتی با نام Auto Brightness وجود دارد که با فعال کردن آن، نور صفحه نمایش‌تان در محیط های نوری زیاد به طور خودکار کمتر میشود.



به هر حال توصیه میشود هیچگاه روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را در بالاترین حد آن نگاه ندارید … نور صفحه های نمایش خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید، قاتل باطری شما هستند. همچنین استفاده از پوسته ‌ (Theme)های تیره به جای پوسته‌های روشن میتواند یکی دیگر از راه‌های ساده مدیریت نور صفحه نمایش برای افزایش عمر شارژدهی باطری تلفن همراه‌ تان باشد.

3? مدیریت قابلیت Screen Timeout :

یکی از قابلیتهایی که در تلفن‌های همراه تعبیه شده است، قابلیت خاموش شدن اتوماتیک صفحه نمایش پس از مدت زمان معین از عدم استفاده از تلفن همراه است. بهتر است زمان این قابلیت را در پایین‌ترین حد ممکن قرار دهید. این موضوع موجب میشود تا در مجموع مدت زمان کوتاهتری صفحه LCD گوشی‌تان روشن باشد و در نتیجه انرژی کمتری از باطری تلفن‌تان مصرف شود.

 

 

4? هنگامی که از تلفن همراه‌‌تان برای مدتی استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید:

در شب و هنگامی که قصد دارید تا به رختخواب بروید و استراحت کنید، گوشی خود را خاموش کنید. این موضوع موجب جلوگیری از اتلاف ساعت‌ها انرژی باطری موبایل‌تان خواهد شد. رعایت همین نکته ساده باعث میشود تا در هر دوره‌ی شارژ حداقل یک روز بیشتر بتوانید از باطری گوشی تان استفاده کنید. مثلا اگر تا به حال هر دو روز یکبار مجبور به شارژ مجدد باطری موبایل‌تان داشتید حالا خواهید دید که هر سه روز یکبار نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهید کرد.



اگر هم جزء آن دسته از افرادی هستید که حوصله بالا آمدن مجدد سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی که با آغاز بالا آمدن سیستم عامل تلفن همراه شروع به کار میکنند را ندارید و به قول معروف Load گوشی‌تان زیاد طول میکشد میتوانید گوشی خود را در هنگام خواب در حالت Offline و یا در بعضی گوشی ها در حالت Flight Mode قرار دهید.با این کار تنها سیم کارت شما خاموش خواهد شد و ارتباط تان با اپراتور تلفن همراه تان قطع میشود که این موضوع نیز موجب کاهش مصرف باطری تلفن خواهد شد. علاوه بر آن برای اس‌ام‌اس های تبلیغاتی، نیمه شب سراسیمه از خواب بلند نخواهید شد !

 

علاوه بر آن اگر از آن دسته از افرادی هستید که تلفن همراه‌تان را با خود به رختخواب میبرید یا در بالای سرتان میگذارید و اگر به سلامتی خود اهمیت می‍دهید خاموش کردن تلفن همراه و یا قرار دادن آن در حالت Offline یا Flight Mode موجب جلوگیری از تاثیر امواج مخرب تلفن بر روی مغزتان در هنگام خواب خواهد شد.

 

ظرفیت باطری‌های نیکل کادمیوم (NiCd) با هر بار که آن را شارژ می‌کنید کاهش می‌یابد با این حال باطری های نیکل کادمیوم دارای عمر بسیار بیشتری نسبت به باطری‌های نیکل متال هیدرید هستند. اگر تلفن همراه شما از باطری‌های نوع لیتیوم استفاده می‌کند میبایست همیشه قبل از اینکه ظرفیت شارژ گوشی به طور کامل خالی شود اقدام به شارژ مجدد باطری کنید.

5? شارژ صحیح باطری :

هنگامی که در مورد باطری‌های گوشی‌های تلفن‌های همراه صحبت می‌کنیم به طور کلی بحث ما شامل دو نوع مختلف از باطری‌های قابل شارژ است :
لیتیوم یون (Li-Ion)، و باتری های بر پایه نیکل که خود به دو گروه نیکل متال هیدرید (NIMH) و نیکل کادمیوم (NiCd) تقسیم می‌شود.



باتری های لیتیوم یون طولانی ترین چرخه زندگی در میان سه نوع از باتری‌های معرفی شده را دارا هستند آنها همچنین نیاز به شارژ به دفعات بیشتری (حتی زمانی که باتری به طور کامل مورد استفاده قرار گیرد) دارند.

 

برای استفاده بیشتر از باطری تلفن همراه خود به مدت طولانی تر، لازم است تا ابتدا بدانید تلفن همراه تان از کدام یک از باطری های شرح داده شده استفاده می‌کند و با توجه به اطلاعات بدست آمده استراتژی مناسبی را برای نگهداری باطری‌ انتخاب کنید.

راستی شارژ ابتدایی 12 ساعته تلفن های همراه هم صحت ندارد ! و این موضوع مربوط به مدلهای بسیار قدیمی و منسوخ شده از باطری های قابل شارژ بوده است که دیگر استفاده نمیشوند. اگر دقت کنید این موضوع که تا حد بسیار زیادی از طرف فروشندگان تلفن همراه و افراد عام توصیه میشود در هیچ کدام از دفترچه‌های راهنمای همراه محصول نیز نوشته نشده است!

 

یکی از قابلیتهای مفید گوشیهای هوشمند، امکان اجرای چندین و چند نرم افزار به صورت همزمان در تلفن همراه است. اما این موضوع نیز یکی از قاتلین مصرف باطری موبایل‌تان است، در واقع بهتر از این قابلیت تنها مواقعی استفاده کنید که واقعا به آن احتیاج دارید. و در مواقع غیر ضروری از باز گذاشتن نرم افزارها و بازی های مختلف در پس زمینه گوشی خودداری کنید. برای مدیریت نرم افزارهای در حال اجرا نرم افزارهای مختلفی نیز وجود دارد مثلا برای گوشی های اندرویدی میتوانید از نرم افزار مفید Advanced Task Killer استفاده کنید.

 

6? بستن برنامه‌های غیرضروری 7? غیر فعال کردن مکان یاب ماهواره‌ای (GPS)

احتمالا اگر یکبار تجربه کرده باشید و GPS گوشی‌تان را فراموش کرده باشید تا خاموش کنید و یا نرم افزاری داشته باشید که در پس زمینه در حال اجرا باشد و از جی پی اس گوشی استفاده می‌کند حتما خواهید دید که در کمتر از یک روز باطری گوشی شما نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهد کرد.



همواره دقت داشته باشید GPS گوشی‌تان در مواقعی که نیازی به آن ندارید در حالت غیرفعال باشد.

 

8? وقتی سیگنال بلوتوث، وای‌فای و یا سیگنال آنتن شبکه وجود ندارد …
وقتی در مکانی هستید که فاقد پوشش دهی اپراتور است و در اصطلاح گوشی‌تان آنتن نمی‌دهد، اگر امید ندارید تا به زودی به مکانی برسید که گوشی تان آنتن میدهد بهترین کار این است که گوشی خودتان را در حالت flight Mode یا Offline قرار دهید. چرا که در صورت عدم دریافت سیگنال سیم‌کارت، گوشی تان مدام سعی میکند تا سیگنال اپراتور را یافت کند، این عمل انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند و سبب تخلیه باطری تلفن همراه‌تان در زمان کوتاهی خواهد شد.

این موضوع در مورد Wifi و بلوتوث گوشی نیز صدق می‌کند. هنگامی که نیازی به استفاده از شبکه بی‌سیم یا بلوتوث ندارید. آنها را غیرفعال کنید تا در مصرف باطری تلفن همراه تان تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی کرده باشید.

 

9? به حداقل رساندن اطلاع‌دهنده‌ها

برنامه‌های زیادی وجود دارند که با اتصال مداوم به اینترنت، اطلاعیه ها و اعلان‌هایی را به شما اعلام می‌کنند، آخرین اخبار، آخرین ایمیل‌ها و آخرین فعالیت‌ها در شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر و فیس بوک و … از جمله این اعلان ها هستند.


نویسنده : جایلستان » ساعت 1:16 عصر روز چهارشنبه 91 آذر 15


آشپزی از آن هنرهایی است که اگر کمی خلاقیت هم چاشنی آن شود، لقب «کدبانو» را برای خانم خانه همراه می‌آورد و دست‌پخت خوبش را خوب‌تر می‌کند. به همین دلیل در این بخش به برخی از طعم‌دهنده‌های مواد غذایی مختلف اشاره می‌کنیم تا طعم غذایتان بهتر و لذیذتر شود…

 

1? پنیر خامه‌ای + تخم‌مرغ: 2 تخم‌مرغ خام را خوب هم بزنید. سپس 2 قاشق غذاخوری کره را با یک‌چهارم فنجان پنیر خامه‌ای و کمی نمک مخلوط کنید و این مخلوط را روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی پنیر و کره کاملاً آب شدند، تخم‌مرغ‌ها را به ظرفتان اضافه کنید و پس از هم زدن تمام مواد با یکدیگر، درِ ظرف را تا پف کردن و پختن کامل تخم‌مرغ‌ها ببندید. بعد از حدود 5 دقیقه یک املت فوق‌العاده خوش عطر و طعم خواهید داشت. افزودن کمی پودر آویشن به این املت، خوشمزه‌ترین صبحانه عمرتان را برای شما فراهم خواهد کرد.

 2? قهوه + استیک: اگر قصد درست کردن استیک یا حتی گوشت تنوری دارید، می‌توانید از پودر قهوه نیم‌کوب برای طعم دادن به گوشت استفاده کنید. ترکیب پودر قهوه اسپرسو، نمک، فلفل قرمز، پودر فلفل دلمه‌ای، زیره سبز و چند دانه فلفل سیاه بهترین ترکیب برای طعم‌دار کردن گوشت‌های استیک و کبابی است.

 3? مایونز + جوجه کباب: اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجه‌کباب می‌تواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرم‌تر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکه‌های گوشت به آن اضافه کنید.

 4? آب‌لیمو + ماکارونی: خیلی‌ها به آب در حال جوش ماکارونی، کمی نمک اضافه می‌کنند. این بار به جای این کار یک قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه را به آب ماکارونی اضافه کنید و هنگام سرو ماکارونی هم کمی آویشن یا پودر ریحان خشک روی آن بریزید. به این ترتیب هم حجم سدیم دریافتی را کاهش می‌دهید و هم طعم جدیدی را در ماکارونی تجربه خواهید کرد.
معمولاً بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند اما می‌توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی مطلوب به آن‌ها بدهید

5? آب سیب + کتلت: اگر می‌خواهید طعم کتلت شما با تمام کتلت‌های تمام دنیا متفاوت باشد، به جای پیاز رنده شده، از آب سیب غلیظ در تهیه مواد اولیه آن کمک بگیرید. افزودن کمی نان خشک خردشده به مواد اولیه کتلت می‌تواند شلی حاصل از افزودن آب سیب را نیز برطرف کند.

 6? برنج + شامی: اگر مقداری از برنج مهمانی شب گذشته‌تان باقی مانده است، اصلاً نگران نباشید. شما می‌توانید یک لیوان برنج پخته را خوب بکوبید و با کمی گوشت چرخ‌کرده و پیاز رنده شده آن را مخلوط کنید و پس از افزودن ادویه و سبزی‌های معطر، یک شامی بسیار خوشمزه سر میز غذایتان بگذارید.

7? پنیر پیتزا + فیله سوخاری: معمولاً بچه‌ها علاقه فراوانی به خوردن فیله سوخاری و مرغ کبابی دارند. شما می‌توانید برای بالا بردن کالری و بهبود طعم گوشت‌های سوخاری از کمی پنیر پیتزای رنده شده و آب‌لیموی تازه استفاده کنید.
سوپ سفید

 8? خامه + سوپ سفید: اگر اضافه وزن ندارید، چربی خونتان بالا نیست یا می‌خواهید مهمانی برگزار کنید، حتماً به سوپ‌های سفید خود کمی خامه هم بزنید. افزودن خامه و جعفری تازه به سوپ‌های سفید عطری دل‌پذیر و طعمی به یاد ماندنی به آن می‌دهد.

 9? پنیر صبحانه + ماکارونی: وقتی ماکارونی را پختید و در ظرف مخصوص سرو آن ریختید، کمی پنیر صبحانه روی آن رنده کنید. مطمئن باشید با این کار یک رشته ماکارونی هم ته ظرفتان باقی نخواهد ماند.

 10? رب انار + مرغ: پس از اینکه تکه‌های مرغ را با آب و کمی نمک پختید، 2 قاشق غذاخوری رب انار را با نصف لیوان پیاز سرخ‌شده و یک قاشق چای‌خوری زعفران دم‌کرده کمی تفت بدهید و روی مرغ‌ها بریزید. سپس اجازه دهید تکه‌های مرغ طعم‌دار شده به مدت 2 تا 3 دقیقه روی حرارت بمانند تا آماده خوردن شوند.

 11? کنجد + نودل: نودل یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از بچه‌های بدغذاست. شما می‌توانید به سادگی ارزش تغذیه‌ای آن را با افزودن کمی کنجد بوداده و پختن آن در آب مرغ یا آب گوشت بالا ببرید و با این کار طعم بهتری هم به آن بدهید.

اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجه‌کباب می‌تواند هم

طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرم‌تر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این

غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکه‌های گوشت به آن اضافه کنید

12? گل محمدی + برنج: برای طعم گرفتن برنج‌های بدون عطر می‌توانید هنگام خیس کردن آن‌ها چند گلبرگ گل محمدی را داخل آبشان بریزید تا عطر و طعم خوبی پیدا کنند. اگر برای ناهار می‌خواهید برنج سفید بپزید، برای یک‌بار هم که شده این توصیه را امتحان کنید.

 13? روغن کنجد + سبزی‌های بخارپز: معمولاً بیشتر افراد طعم سبزی‌های بخارپز را دوست ندارند اما می‌توانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزی‌های بخارپز، طعمی مطلوب به آن‌ها بدهید. البته کمی تفت دادن این سبزی‌ها طعم بهتری به آن‌ها می‌دهد.

 14? آویشن + ذرت و نخودفرنگی: ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آن‌ها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. افزودن کمی کره، نمک و آویشن می‌تواند طعم این سبزی‌ها را بسیار مطلوب‌تر کند.



نویسنده : جایلستان » ساعت 1:10 عصر روز چهارشنبه 91 آذر 15


اگر فکر می کنید که سوختهای سوپر همیشه بهترین هستند و یا این که رانندگی با شیشه های پایین مصرف سوخت شما را افزایش می دهد، به شما توصیه اکید داریم که این مطلب را مطالعه کنید.

جلوگیری از مصرف اضافه سوخت در خودروها از جمله دغدغه های اصلی سازندگان و استفاده کنندگان از خودروها است. در این میان باورهایی در مورد کاهش یا افزایش مصرف سوخت وجود دارند که برای سالها به عنوان باورهایی صحیح انگاشته می شدند. اما حقیقت این است که بخش زیادی از این باورها اشتباه هستند و یا با معرفی فناوری های جدید دیگر صحیح نیستند. در این مطلب شما را با بعضی از این باورهای غلط آشنا می کنیم.

فیلتر هوای کثیف

در اتومبیل های قدیمی تر وجود یک فیلتر هوای کثیف باعث تغییر در حجم هوای ورودی به موتور برای عمل ترکیب با سوخت شده و باعث می شد که سوخت بیشتر مصرف شود. خودروهای مدرن امروزی که از سیستم های کامپیوتری برای محاسبه میزان هوا و سوخت ورودی به محفظه احتراق استفاده می کنند دچار این مشکل نمی شوند و زمانی که با کاهش حجم هوا رو به رو شوند به صورت اتوماتیک میزان سوخت ورودی به موتور را نیز کاهش می دهند.

سوخت گیری در هوای سرد

شاید شما هم این نکته را شنیده باشید که سوخت گیری در صبح و یا هوای سرد باعث می شود که شما حجم بیشتری سوخت دریافت کنید. دلیل ابراز این نظر نیز این است که بنزین در هوای سرد و یا صبح زود فشرده شده و شما حجم بیشتری از بنزین را دریافت می کنید. اما حقیقت این است که اکثر پمپ های بنزین مخازن خود را در زیر زمین نگاه داری می کنند و دمای بنزین در تمامی مدت روز ثابت است.

سوخت های سوپر همیشه بهترین هستند

زمانی که شما وارد یک پمپ بنزین می شوید با چند نوع بنزین رو به رو می شوید که هر کدام از درجه کیفی متفاوتی برخوردار هستند. نکته این است که این کیفیت مرتبط با میزان ” اوکتان ” موجود در بنزین است. میزان بالاتر اوکتان از سوختن بی دلیل بنزین در موتور جلوگیری می کند. اما نکته ای ظریف و مهمی که عمدتا در این جا مورد توجه قرار نگرفته است این است که مسئله سوختن بیش از حد بنزین در موتور مربوط خودروهای اسپرت و گران قیمت است که از موتورهای با توان بالا بهره می برند. حقیقت این است که نه فقط در جامعه ما و بلکه کلیه کشورهای جهان این گونه از ماشین ها متعلق به اقشار محدودی از جامعه هستند. پس در هنگام خرید سوخت نیز به نوع خودروی خود نیز دقت کنید.

رانندگی با شیشه های پایین

بسیاری از ما تا به امروز این فکر را قبول داشتیم که رانندگی با شیشه های پایین به موتور فشار آورده و باعث می شود که مصرف سوخت خودرو افزایش یابد. باید به شما بگوییم که این تصور نیز غلط است. در آزمایشاتی که در تاسیسات شرکت ” هوندا ” انجام شده است مشخص شده است که در زمانی که شما با شیشه های بالا و کولر روشن و با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنید به میزان 1 لیتر برای هر 1200 متر با افزایش سوخت مواجه می شوید. در صورتی که در زمان حرکت با شیشه های پایین میزان افزایش مصرف سوخت خیلی بالا نبوده و به نوعی قابل اندازه گیری نبوده است.

کارکرد خودرو و مصرف سوخت

یکی از اصلی ترین نکات در مورد ماشین های کارکرده میزان مسیری است که این خودروها طی کردند. بسیاری تصور می کنند که یک ماشین هر چه بیشتر کار کند مصرف سوخت آن نیز افزایش می یابد. این تصور غلط است و باید گفت که مصرف سوخت یک خودرو در ابتدا شروع به حرکت از کیلومتر صفر تا چند هزار کیلومتر حرکت تفاوت چندانی ندارد. اما این مسئله مستلزم رعایت یک مسئله است که آن هم رعایت اصول تعمیر و نگهداری خودرو است. در صورتی که خودروی خود را به موقع تحت بازدید و تعمیر مناسب قرار دهید تا مدتها از یک میزان مصرف سوخت ثابت بهره خواهید برد.

اندازه و دوگانه سوزی

شاید بسیاری تصور کنند که هر چه یک خودرو کوچکتر باشد کمتر مصرف می کند و یا اینکه دوگانه سوزها نیز کمتر مصرف می کنند. این تصور نیز یک اشتباه بزرگ است. بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا مشخص شده است که میزان مصرف یک خودرو بیشتر به عواملی هم چون نوع موتور، نوع طراحی بدنه و یا قدرت پیشرانهای ثانویه ارتباط دارد تا به صرف اندازه خودرو یا دو گانه سوز بودن آن.

 



نویسنده : جایلستان » ساعت 12:35 عصر روز دوشنبه 91 آذر 13


این متن به بیان عادات زندگی و رفتارها و طرز فکر افراد موفق در مواجه با مسائل زندگی می پردازد. در واقع نگاه ظریفی دارد به نحوه برخورد و دیدگاه متفاوت افراد موفق به مشکلات و یا فرصت ها و در نهایت تصمیم گیری های درست و از قبل پیش بینی شده که منجر به دستیابی نتابج برتر و موفقیت این گونه افراد در زندگی شان می گردد .

1 . آنها بدنبال فرصت ها هستند و فرصت ها را می یابند در حالی که سایرین از کنار انها بی تفاوت می گذرند .

2 . افراد موفق از مشکلات درس می گیرند در حالی که سایرین زود ناامید می شوند .

3 . افراد موفق همواره بدنبال راه حل هستند.

4. افراد کوشا به صورت آگاهانه وبرنامه ریزی شده برای خود ایجاد موفقیت می کنند در حالی که دیگران به این امید می نشینند که موفقیت به سراغشان بیاید.

5. افراد موفق مانند سایرین با شک و تردید و ترس مواجه می شوند ولی اجازه نمی دهند شک و تردید آنها را احاطه ویا بر ایشان غلبه کند.

6. آنها سئوالات درستی از خود می پرسند به گونه ای که خود را در شرایط روحی و ذهنی مناسبی برای انجام کار مفید، خلاق، مثبت قرار می دهند.

7. آنها به ندرت گله و شکایت می کنند، زبرا شکایت کردن تنها باعث منفی بافی و وقفه در انجام کار مفید می شود.

8. افراد موفق کسی را سرزنش نمی کنند بلکه همواره مسئولیت کارهایی که انجام می دهند و نتایج آن را به عهده می گیرند.

9. با وجود اینکه لزوما از سایرین باهوش تر نیستند اما همواره راهی می یابند تا از استعداد و توانایی های خود خود نهایت استفاده را بکنند. آنها از این پتانسیل خود به بهترین شکل بهره می گیرند.

10. آنها بسیار فعال، پرکار و پرانرژی هستند. زمانی که اغلب مردم بیکار و یا غرق در افکار خود و یا دچار دور تسلسل شده اند بدون اینکه اقدام مثبتی انجام دهند، افراد موفق در حال به نتیجه رساندن برنامه های خود هستند.

11. آنها افراد هم فکر و توانا مثل خود را می یابند و اهمیت کار گروهی را درک می کنند. آنها روابط خود را بر اساس اصل برد برد (یعنی هر دو طرف رابطه سود ببرند) شکل می دهند.

12. آنها جاه طلب هستند و همواره بهترین را می خواهند و چرا نباید اینطور باشد؟ آنها انتخاب می کنند که به بهنرین نحو زندگی کنند به جای اینکه بنشینند تا زندگی ایشان را با خود به هر جهت ببرد.

13. آنها کاملا واضح و مطمئن از خواسته های خود در زندگی آگاه هستند. انسان های موفق در واقع زندگی مورد علاقه خود را در مقابل چشمانشان تصویر می کنند و برای آن برنامه ریزی می کنند در حالی که سایرین به سختی صرفا نظاره گر وقایع زندگی هستند.

14. آنهابه جای اینکه تقلید کنند دست به کارهای نوآورانه می زنند.

15. آنها کارها را به تعویق نمی اندازند و در زندگی منتظر “زمان مناسب” نمی نشینند.

16. انسان های موفق در تمام طول عمر خود از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می کنند چه بصورت تحصیلات رسمی (آکادمیک)، چه غیررسمی (گوش دادن، دیدن، خواندن، پرسیدن، از زندگی آموختن) ویا تجربی (امتحان کردن و انجام دادن) و یا به هر سه طریق به خود آموزی می پردازند.

17. آنها نیمه پر لیوان را می بینند و در عین حال کاربردی عمل می کنند و دچار غرور نمی شوند. آنها توانایی یافتن فرصت های خوب را دارند.

18. آنها پیوسته در حال انجام امور برنامه ریزی شده خودهستند و اگر روزی احساس خوبی نسبت به آنچه انجام می دهند ندارند ناامید نمی شوند و در کار خود وقفه و تعلل نمی کنند.

19. آنها دست به تحولات مهم و حساب شده در زندگی می زنند. تحولاتی از قبیل مالی، احساسی، حرفه ای و روانی

20. آنها خود را با مشکلات و چالش های زندگی سریع و موثر وفق می دهند و سر خود را در برف فرو نمی برند (خود را از مشکلات پنهان نمی کنند) بلکه با آنها روبرو می شوند تا خود را بسازند.

21. افراد توانا منتظر سرنوشت،تقدیر و یا شانس نیستند که آینده آنها را تعیین کند. آنها معتقد و متعهد به ساختن بهترین زندگی برای خود هستند.

22. هرچند اغلب انسان ها منفعل هستند اما انسان های توانا قبل از آنکه مسئله ای پیش آید دست به کار می شوند.

23. آنها بیش از سایرین یر احساسات خود مسلط هستند. این افراد هم احساساتی مشابه ما دارند اما بنده احساس خود نیستند.

24. آنها در برقراری ارتباط با دیگران بسیار فعال عمل می کنند و برای بهتر شدن آن تلاش می کنند.

25. آنها برای زندگی خود برنامه مشخصی دارند و هدفمند قدم برمی دارند تا برنامه را به هدف مبدل کنند. آنها اجازه نمی دهند اتفاقات و حوادث غیرقابل پیش بینی مسیر زندگی را تعیین کند.




نویسنده : جایلستان » ساعت 12:25 عصر روز دوشنبه 91 آذر 13


26- انگیزه این افراد برای منحصر بفرد بودن به این دلیل است که آنها قادرند کارهایی انجام دهند که سایرین نمی توانند. آنها به انتخاب خود منحصر بفرد هستند. همه ما هر روز با مسائلی روبرو می شویم که نیاز به تصمیم گیری دارد افراد موفق در این شرایط تصمیماتی می گیرند که سایرین قادر نیستند و یا به آن فکر نمی کنند    .

    27    . در حالی که بیشتر مردم به دنبال آسایش هستند و سعی می کنند از شرایط دشوار دوری کنند افراد توانا اگاهند که قابلیت کار کردن در شرایط دشوار چه نتایج و تاثیرات مثبتی در آینده آنها دارد

28    . آنها ارزشهای مهم زندگی خود را یافته اند و به گونه ای مسیر حرکت خود را انتخاب می کنند که این ارزشها در زندگی آنها نمودار شود    .

    29. تعادل را در زندگی حفظ می کنند. اگرچه از لحاظ مالی موفق هستند اما می دانند که داشتن ثروت لزوما به معنای موفقیت نیست. متاسفانه ما در محیطی زتدگی می کنیم که کسب ثروت موفقیت اتلاق می شود.پول هم مانند سایر چیزها تنها یک وسیله است. مطمئنا ثروت وسیله خوبی است ولی در نهایت تنها یک منبع برای زندگی است.

30. به اهمیت نظم و انضباط به خوبی پی برده اند و انسان های قوی هستند. ازاینکه از مسیری بروند که سایرین نرفته اند خشنود و راضی هستند.

31. به خود مطمئن هستند. اعتماد به نفس را به دلیل داشتن اموال زیاد یا اینکه با چه اشخاصی معاشرت دارند یا کجا زندگی می کنند یا چه ظاهری دارند بدست نیاورده اند.

32. بخشنده و رئوف هستند و از اینکه در موفقیت دیگران سهیم باشند شاد می شوند

33. متواضع هستند و خطاها و اشتباهات خود را می پذیرند و عذرخواهی می کنند. به توانایی های خود واقفند اما متکبر نیستند. از آموختن از دیگران لذت می برند و موفقیت اطرافیان خود را جشن می گیرند.

34. با تغییرات به راحتی سازگاری پیدا می کنند در صورتیکه اغلب افراد به شرایط ثابت خود خو گرفته اند و میلی به تغییر ندارند. در حالی که انسان های توانا از تجربه امور جدید و ناآشنا استقبال می کنند.

35. همیشه از لحاظ فیزیکی در حالت خوبی هستند و تباید به اشتباه فکر کرد که مانند قهرمانان المپیک و یا افرادی که دائما در فکر ظاهر خود هستند به وضعیت فیزیکی خود توجه می کنند. بلکه می دانند فیزیک بدنی خوب هم در عملکرد و هم سلامتی انسان نقش بسبار مهمی دارد و به همین دلیل به جای توجه بیش از اندازه به ظاهر به سلامت انچه که هر روز با آن زندگی می کنند یعنی بدن خود همواره توجه دارند.

36. موتور بزرگی دارند زیاد کار می کنند و زود خسته نمی شوند.

37. در شرایط دشوار انعطاف پذیرند. وقتی اکثر افراد دست از کار کشیده اند آنها تازه گرم شده اند.

38. نسبت به انتقادها واکنش مثبت نشان می دهند واز آن استقبال می کنند.

39. با مردمی که کارهای منفی انجام می دهند معاشرت نمی کنند.

40. وقت و انرژی احساسی خود را صرف اموری که برآنها کنترلی ندارند نمی کنند.

41. از اینکه در خلاف جهت رودخانه شنا کنند و دست به کارهایی بزنند که اکثر افراد نمی زنند احساس رضایت می کنند. سعی نمی کنند با جلب رضایت وتایید گرفتن از دیگران خود را خشنود کنند.

42. از اینکه وقت زیادی را به تنهایی سر کنند بیش از سایرین لذت می برند.

43. ازخود انتظار بالایی دارند که در نتیجه باید متعهدتر، پرتلاش تر وبا اخلاق کاری بهترعمل کنند و در نهایت نتایج بهتری بدست آورند.

44. شکست را توجیه نمی کنند درحالی که اکثر مردم در مورد سن خود، کمردرد، وقت نداشتن، عوامل ژنتیکی ضعیف، شانس بدی که دارند، رئیس بد و اینکه فرصت های خوبی برای پیشرفت ندارند یعنی همه دلایل لازم برای شکست خوردن صحبت می کنند افراد کوشا علیرغم همه مشکلات تنها به موفقیت فکر می کنند.

45. آنها می توانند هر موقع که بخواهند با خیال آسوده از چیزهایی که در زندگی دارند لذت ببرند.

46. کاری که انجام می دهند هوبتشان نیست، شغلشان است. شغلشان نشان نمی دهد چه شخصیتی دارند تنها توانایی است که دارا هستند.

47. بیشتر به اموری که مهم و موثر هستند علاقه نشان می دهند و نه کارهای آسان. در حالی که همه به دنبال آسان ترین و سریع ترین راه حل ها هستند انسان های موفق به دنبال نفس عمل و نتایج آن در طولانی مدت هستنند.

48. کاری را که شروع می کنند به اتمام می رسانند. به جای آنکه مثل سایرین کارهای خود را ناتمام رها کنند کار را تا انتها انجام می دهند حتی اگر شور و هیجان اولیه را نداشته باشند و تازگی کار از بین رفته باشد.

49. انسان های چند بعدی، پیچیده و جالبی هستنده می دانند که هم روان و جسم هر آدمی اهمیت دارد و هم احساسات و معنویات. همواره درجهت پیشرفت و سلامت همه جنبه ها می کوشند.

50. اگردرمورد چیزی می خواهند صحبت کنند فبلا تمرین می کنند. در مورد واقعیات صحبت می کنند و نه چیزهایی که فقط در کتاب ها نوشته شده است.




نویسنده : جایلستان » ساعت 12:21 عصر روز دوشنبه 91 آذر 13


   1   2   3      >