سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ویندوز 8 کنار ویندوز 7 - جـایـلــسـتـان

ویندوز 8 جدیدترین نسخه سیسنم عامل محبوب مایکروسافت است که تنها مدت زمان کوتاهی از رسمی آن گذشته است، این نسخه از سیستم عامل جدید از جهات بسیاری با نسخه قبلی ویندوز متفاوت است و در عین حال قابلیت های جالب وجدیدی دارد. ضمن این که بسیاری از کاربران، با احتیاط به سوی آن خواهند رفت. برخی مجذوب و شیفته آن خواهند شد و بعضی دیگر هم دچار سردگمی و یاس خواهند شدو مایل خواهند بود تا به ویندوز 7 یا xp مراجعت نمایند. بله این داستان همیشگی مواجه شدن با سیستم عامل های جدید است.

 

و برهمین اساس شاید شماهم مشتاق باشید با احتیاط بیشتری به ویندوز 8 نزدیک شده و با حزم بیشتری آن را امتحان کنید، آن هم بدون اینکه قصد داشته باشید تا ویندوز فعلی خود را حذف کنید.

 

قبل از شروع کار، بهترین کار ممکن این است که از محتویات مهم هارد دیسک خود یه نسخه پشتیبان تهیه کنید. این عمل مفید و احتیاطی، به شما این اطمینان خاطر را می دهد تا اگر درمیانه، راه با مشکل یا خطایی مواجه شدید، دچار دردسر نشوید.

 

یک پارتیشن ایجاد کنید

در ابتدا لازم است یک پاتیشن جدید بر روی ویندوز فعلی خود ایجاد کنید. میزان فضای مورد نیاز برای نسخه 32 بیتی ویندوز 8، حداقل 16 گیگابایت و برای نسخه 64 بیتی آن حداقل 20 گیگابایت و اگر فضای کافی دراختیار دارید 30 یا 40 گیگابایت اختصاص دهید بهتر است.

 

ویندوز 8 راتهیه کنید

اگر توانستید نسخ اصلی را تهیه کنید و اگر نه میتوانید از نسخه های آزمایشی ویندوز 8 که در بازار وجود است استفاده کنید.

می توانید یکی از نسخه های 32 یا 64 بیتی ویندوز را انتخاب کنید، اگر از کامپیوتر با قدرت و کارت گرافیک بروزی استفاده است توصیه می شود از نسخه 64 بیتی استفاده کنید.

 

ویندوز را نصب کنید

DVD نصب را داخل دستگاه قرار دهید و کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید، تا از روی دیسک نصب دستگاه بوت شود.

بعد از بوت شدن کامپیوتر پنجره ای حاوی قرار دادهای کاربری ویندوز 8 رامشاهده خواهید کرد. پس از قبول این قرار دادها به صفحه ی دیگری هدایت خواهید شد. در این صفحه حتما یاید گزینه Custom را انتخاب کنید و از انتخاب گزینه Upgrade جداً خوداری کنید زیر در صورت انتخاب این گزینه ویندوز 8 جایگزین ویندوز فعلی شما می شود.

 

خب حالا در صفحه بعد لیستی از پارتیشن های موجود بر روی هارد دیسک را مشاهده می کنید. اکنون بر روی Drive Options کلیک کنید و فضای آزادی که در قسمت اول توضیح دادیم را به آن اختصاص دهید.

 

و در نهایت بر روی Next کلیک کنید تا فرایند نصب آغاز شود لازم به ذکر است که مرحله ابتدایی نصب حدود 20 دقیقه به طول می انجامد و سیستم دوباره راه اندازی می شود.و در مرحله بعد، تنطیمات در رابطه کاربری و موارد مرتبط ادامه می یابند. دقت کنید که در زمان راه اندازی مجدد سیستم، حتما دیسک DVD نصب ویندوز را از درایو کامپیوتر خارج کنید تا کامپیوتر دوباره از روی آن بوت نشود.

خب حالا پس از آنکه هر دو مرحله نصب به پایان رسید، هرگاه که کامپیوتر خو را روشن کنید، با پنجره آغازینی مواجه می شوید که امکان انتخاب ویندوز 7 یا 8 را به شما می دهد. طبیعتا اگر در زمان معینی این انتخاب را انجام ندهید، دومین ویندوز به طور خودکار بالا می آید. البته می توانید از طریق منوی تنطیمات، ویندوز پیش فرض کامپیوتر را تعیین کنید.

 

ویندوز 8 کنار ویندوز 7

 

بازهم تاکید میکنیم که در حال حاضر، به طور مستقیم به طرف ویندوز 8 رفتن توصیه نمی شود. در حقیقت باید چند ماهی باید بگذز تا چند و چون عملکرد این نسخه جدید مشخص شودو همیچین همانطور که اشاره کردیم بسته به سلیقه و نیازهای شما،این امکان وجود داردکه ویندوز 8 رضایت شما را جلب کند تا از آن دلزه شوید. پس محتاطانه عمل کنید و اجازه دهید که نسخه سابق ویندوز شما همچنان بر روی کامپیوتر شما وجود داشته باشد.



نویسنده : جایلستان » ساعت 1:59 عصر روز شنبه 91 آذر 18