سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تابستان 90 - جـایـلــسـتـان

1. ویبره و زنگ گوشی را قطع کنید

ویبره یا همان لرزش گوشی از جمله دشمنان باتری گوشی‌هاست. اگر در موقعیتی هستید که بدون شنیدن زنگ موبایل و فقط از طریق نور گوشی متوجه تماس مخاطب می‌شوید، پس زنگ و ویبره را خاموش و غیر فعال کنید تا باتری بیشتر عمر کند. کم کردن صدا تا کمترین میزان نیز کمک کوچکی به ذخیره باتری می‌کند. البته استفاده از زنگ‌های ساده که پیش‌فرض خود گوشی هستند و به استفاده از پردازنده نیاز ندارند نیز کمک شایانی به حفظ باتری می‌کند.

2 . از فلاش استفاده نکنید

سعی کنید خیلی از فلاش دوربین موبایل‌ها استفاده نکنید زیرا این گجت کوچک، انرژی زیادی لازم دارد و برای این منظور از باتری گوشی استفاده می‌کند. به ویژه هنگام گرفتن چند عکس پشت سرهم، باتری بیشتری مصرف می‌شود.

3 . میزان نور صفحه‌نمایش را کم کنید

صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند بزرگ هستند و این مساله باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود. البته بعضی مدل‌های موجود در بازار حسگرهای تنظیم نور دارند. این حسگر به صورت خودکار در محیط‌های روشن، نور نمایشگر را کم و در محیط‌های تاریک آن را زیاد می‌کند. اما در کل با کم کردن نور صفحه‌نمایش و قرار دادن آن در کمترین میزان، می‌توان تا 50 درصد انرژی را ذخیره و عمر باتری را بیشتر کرد. نمایشگر گوشی‌های تلفن همراه بعد از مدتی بی استفاده ماندن خاموش می‌شوند. این امر کمک بسیاری در افزایش میزان شارژدهی باتری می‌کند. در نتیجه کاربر می‌تواند با کم کردن این زمان از طریق تنظیمات صفحه‌نمایش به کاهش مصرف باتری گوشی‌اش کمک کند.

4 . برنامه‌هایی که نیاز ندارید را غیرفعال کنید

برنامه‌های کاربردی گوشی و نرم‌افزارهایی همچون بلوتوث، GPRS، وای-فای و GPS جزو مصرف‌کننده‌گان اصلی باتری به شمار می‌روند. این برنامه‌ها در حالت فعال حتی اگر استفاده نشوند، باز هم باتری مصرف می‌کنند. شاید بتوان آنها را خورنده باتری دانست. به همین دلیل برای ذخیره باتری و افزایش عمر آن بهتر است برنامه‌هایی که نیاز نداریم را غیرفعال کنیم.

5 . به جای تماس و ایمیل از پیام کوتاه استفاده کنید

ارسال ایمیل 2 تا 4 برابر بیش از برقراری تماس انرژی مصرف می‌کند. در مواقع ضروری که باتری نفس‌های آخرش را می‌کشد هرگز ایمیلی ارسال نکنید. به جای نوشتن و فرستادن نامه الکترونیک، با مخاطبتان تماس بگیرید. اگر کارتان طوری است که می‌توان پیام کوتاه فرستاد، بهتر است آن را اس‌ام‌اس کنید. زیرا فقط نوشتن پیام کوتاه باتری مصرف می‌کند و ارسال آن هیچ نیرویی نمی‌خواهد.

6 . صداهای غیرضروری را قطع کنید

بیشتر گوشی‌ها صداهای کوتاهی برای فعالیت‌های خود دارند. به طور مثال، کلیدهای صفحه‌کلید یا کی‌پد هنگام تایپ صدا دارند یا خاموش و روشن شدن گوشی با موسیقی کوتاهی همراه هستند. اینگونه صداها و موسیقی‌های غیرضروری نیز به اندازه خود باعث کاهش میزان شارژدهی باتری هستند که با قطعشان می‌توان باعث عمر بیشتر باتری شد.

7 . فقط برای برقراری تماس از گوشی استفاده کنید

بازی کردن، تماشای ویدئو، تماشای عکس و بزرگ و کوچک کردن آنها و استفاده از اینترنت و وب‌گردی، همه دشمنان باتری هستند. پس هنگامی که در تلاش برای روشن نگه داشتن گوشی هستید از هیچ کدام از این برنامه‌ها استفاده نکنید. بهتر است این جور مواقع از گوشی فقط برای برقراری تماس استفاده کنید.

8 . اگر آنتن دهی ضعیف است گوشی را خاموش کنید

جست‌وجو برای آنتن یکی از مواردی است که باتری زیادی مصرف می‌کند. به ویژه در مکان‌هایی که آنتن ضعیف است گوشی مدام به دنبال سیگنال می‌گردد و همین امر عمر آن را می‌کاهد. پس در مکان‌هایی که تحت پوشش شبکه موبایل نیستند بهتر است گوشی خود را خاموش کنید یا در حالت پرواز (Flight) بگذارید. مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد نیز باعث فعالیت بیشتر گوشی و افزایش مصرف باتری می‌شود زیرا تعداد کاربرانی که از یک دکل واحد استفاده می‌کنند افزایش می‌یابد.

9 . از مرگ باتری جلوگیری کنید

تا به حال برایتان پیش آمده که باتری موبایل چندسلول شارژ را نمایش می‌دهد اما ناگهان با یک تماس کوتاه گوشی خاموش شده و دستتان را در حنا گذاشته باشد! این یعنی باتری شما عمرش را کرده و به نوعی فاسد شده است. کاری برای چنین باتری‌هایی نمی‌توان انجام داد اما اگر باتری نو خریده‌اید، حتما توجه داشته باشید که پیش از خالی شدن همه باتری، آن را دوباره شارژ نکنید. این کار باعث می‌شود سلول‌های آن به مرور بمیرند و عمر آن به مرور کاهش پیدا می‌کند.

10 . از گرما دور نگه دارید

گرما دشمن درجه یک باتری گوشی تلفن همراه است. سعی کنید تا حد امکان گوشی‌ای که باتری‌اش در حال تمام شدن است را در محل‌های گرم مثل ماشینی که در آفتاب پارک شده است یا در دست و تماس با بدن نگه ندارید زیرا گرمای بدن نیز از عمر آن می‌کاهد. بهترین کار برای روشن نگه داشتن گوشی، قرار دادن آن در محلی بسیار خنک همچون یخچال است.



نویسنده : جایلستان » ساعت 11:30 صبح روز یکشنبه 90 شهریور 27


مطالعات نشان می دهد که خوردن یک تخته شکلات تلخ در روز می تواند فشار خون را به حالت متعادل در بیاورد. کافیین، دیگر جز شکلات تلخ نیز حاوی مواد مغذی بسیاری است.

به گزارش البرزنیوز، پشت میز نشستن همیشه خطراتی برای سلامتی انسان داشته است. محققان در تلاشند به طرق مختلف این خطرات را کاهش دهند.

ما همیشه از مضرات پشت میزنشینی و کارهای که باید به صورت ساکن و برای مدت زیاد انجام بدیم شنیده ایم. وقتی که شما نمی توانید شغل خود را ترک کنید میتوانید کاری انجام دهید که به سلامتی شما لطمه وارد نشود.

خوردن چیزهای مفید و به موقع باعث میشود بر مضرات کار همچون غلبه کنید.

در اینجا به تعدادی از موادی که می توانند به شما کنند اشاره میکنیم:

1-گردو: تحقیقات جدید نشان میدهد که گردو آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به بادام زمینی،پسته یا بقیه خشکبار دارد.به طور کلی خشکبار باعث کاهش ریسک مریضی های قلبی میشود.محققان خوردن 7 گردو در روز را توصیه میکنند.

2-چای سبز: پلیفنولز، یکی از اجزای چای سبز به عنوان یک ترمیم کننده دی ان ای شناخته میشود و سیستم بدنی را بهبود میبخشد.تحقیقات حاکی از آن است که چای سبز می تواند خطر سرطان هایی مانند: پروستات و پوست را نیز کاهش دهد.

3-پاپ کرن (ذرت بو داده): اگر شما بخواهید لیستی از تنقلات مفید را جمع آوری کنید مسلما پاپ کرن در صدر این لیست قرار دارد.این محصول به عنوان معدنی ازفیبر و آنتی اکسیدانها معروف است .اگر شما بتوانید پاپ کرن خود را با یک ماده معدنی مانند نمک درست کنید بهترین پاپ کرن را در اختیار خواهید داشت.

4-شکلات تلخ: این ماده خوراکی نیز حاوی پلیفنولز که آنتی اکسیدان بسیار قوی میباشد است. مطالعات نشان می دهد که خوردن یک تخته شکلات تلخ در روز می تواند فشار خون را به حالت متعادل در بیاورد. کافیین، دیگر جز شکلات تلخ نیز حاوی مواد مغذی بسیاری است.

5-میوه: میوه نه تنها باعث از بین رفتن گشنگی کاذب شما میشوند بلکه ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را نیز تامین میکنند.شما میتوانید سیب،موز،پرتغال و هر میوه دیگر را انتخاب کنید.اما هر روز مطمئن شوید که با خود مقداری میوه به سر کار میبرید.



نویسنده : جایلستان » ساعت 8:17 صبح روز یکشنبه 90 شهریور 27


اگر افراد در یک روز کاری، دارای خلق‌وخوی شادی باشند، به احتمال زیاد نسبت به روزهای دیگر، خلاق‌تر هستند.

افراد شاد، بهتر از دیگران کار می‌کنند:
- افراد شاد، حامل پیام‌ها و رفتارهای شادی‌بخش هستند و در محیط کار، روابط خوبی با همکاران دارند درنتیجه:
- در کار گروهی، همکاری بهتری خواهند داشت.
- اگر مدیر باشند، روابط خوبی با کارکنان دارند.
- اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضی‌تر خواهند بود.
- اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیش‌تری خواهند داشت.

افراد شاد، خلاق‌ترند:
اگر افراد در یک روز کاری، دارای خلق‌وخوی شادی باشند، به احتمال زیاد نسبت به روزهای دیگر، خلاق‌تر هستند. از نظر فرآیند شناختی، افراد شاد به لحاظ روانی، منعطف و گشوده‌ذهن بوده و تفکر خلاق دارند.

افراد شاد، مشکلات را حل می‌کنند به‌جای آن‌که مرتب شکایت کنند:
وقتی شغل خود را دوست نداشته باشید، هر کپه‌ی خاک به‌نظر یک کوه می‌آید. دشوار است بتوانید هر مشکلی را بدون زحمت و تلاش و فقط با نق‌زدن حل‌کنید. شادبودن موجب می‌شود که به مشکلات، از جنبه‌های مختلف بنگرید.

افراد شاد، انرژی بیش‌تری دارند:
افراد شاد، از انرژی بیش‌تری برخوردارند بنابراین بهتر می‌توانند از عهده‌ی کارها برآیند.

افراد شاد، خوش‌بین‌ترند:
افراد شاد، مثبت‌اندیش‌تر و دارای چشم‌انداز مثبتی هستند. دکتر «مارتین سیلگمن» خوش‌بینی را روشی برای موفقیت و بهره‌وری بیش‌تر می‌داند.

افراد شاد، باانگیزه‌ترند:
انگیزه‌ی کم به‌معنی بهره‌وری پایین است. یکی از روش‌های مطمئن افزایش انگیزش در افراد، تقویت روحیه‌ی شادابی در آنان است.

افراد شاد، کم‌تر بیمار می‌شوند:
اگر شغل‌تان را دوست نداشته باشید، احتمال این‌که به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، سردرد، زخم معده، دیسک کمر و... مبتلا شوید، زیاد است. افراد غمگین، بیش‌تر مستعد استرس‌ها و افسردگی‌های شغلی هستند. نتایج مطالعه‌ای که در زمینه‌ی تأثیر فشارهای شغلی بر سلامت در میان بیش از دوهزارنفر از پرستاران در «آمریکا» صورت‌گرفت، نشان‌می‌دهد پرستارانی که شغل خود را دوست‌ندارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سایر بیماری‌ها هستند و سلامت جسمی و درمانی آنان، بیش‌تر از کم‌‌تحرکی و سیگارکشیدن، در معرض خطر می‌باشد.

افراد شاد، آموزش‌پذیرترند:
وقتی شاد و در کمال آرامش هستید، ذهن‌تان برای یادگیری مطالب جدید، آماده‌تر است؛ درنتیجه بهره‌وری افزایش می‌یابد.

افراد شاد، کم‌تر نگران خطاکردن هستند؛ درنتیجه کم‌تر مرتکب خطا می‌شوند:
وقتی در محیط کار، شاد هستید، خطاهای تصادفی، کم‌تر شما را دچار هراس می‌کند؛ به خودتان مسلط می‌شوید و از این خطا پند می‌آموزید و به کارتان ادامه می‌دهید، به دیگران نمی‌گویید: «دست و پایم را گم‌کرده‌ام، کار را شما ادامه دهید»؛ بلکه استوار و محکم مسؤولیت خطا را پذیرفته، عذرخواهی کرده و آن را جبران می‌کنید. این نگرش همراه با آرامش، بدین معنی‌ست که احتمال بروز خطا را کم کرده‌اید.

افراد شاد، بهتر تصمیم می‌گیرند:
روش‌های کاری افراد غمگین، حادثه‌ساز است چون تمرکز حواس کافی ندارند، در چارچوب اهداف سازمان فعالیت نمی‌کنند و این‌که آنی تصمیم‌بگیرند، زیاد است؛ برعکس افراد شاد، تصمیمات بهتر و منطقی‌تری می‌گیرند و در کارشان همیشه اولویت‌بندی وجود دارد.    


نویسنده : جایلستان » ساعت 11:14 صبح روز شنبه 90 شهریور 26


هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست انتخاب و مصرف شوند می‌توانند به این نیاز‌ها پاسخ دهند.
سلامت نیوز: گذر زمان، آلودگی هوا، آسیب‌های خورشید، لطافت و درخشندگی پوست را به تاراج می‌برند و خال‌ها و لکه‌های رنگی به ارمغان می‌آورند. برای مقابله با این آسیب‌ها و صاف و مرطوب نگه داشتن پوست، میوه‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست انتخاب و مصرف شوند می‌توانند به این نیاز‌ها پاسخ دهند. 

انگور

در طب سنتی هند به انگور «خون گیاهی» یا «مروارید حیات» گفته می‌شود و هزاران سال است که از آن برای درست کردن مواد آرایشی - زیبایی و فیتوتراپی یا‌‌ همان درمان بیماری‌ها با داروهای گیاهی استفاده می‌شود. 

خواص زیبایی انگور: انگور سرشار از ویتامین‌ها، اسیدهای میوه و آنتی اکسیدان‌ها بوده و قابض فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این میوه? خوشمزه، همه? پوست‌ها را تقویت، مرطوب و روشن می‌سازد. 

انگور در خدمت سلامتی: انگور با توکسین‌ها مبارزه می‌کند و باعث پاک‌سازی عمقی بدن می‌شود. انگور دارای خواص ضدخستگی است و باعث تقویت قوای جسمی و فکری می‌شود. این «مروارید حیات» روح را از افکار تکراری و مزاحم خلاص می‌کند و بهترین میوه برای حفظ و تقویت و نشاط و شادابی بدن محسوب می‌شود. 

توصیه می‌کنیم پوستتان هر نوعی که باشد از خوردن انگور غافل نشوید. 

میوه‌های قرمز

میوه‌های قرمز رنگ: رنگدانه‌های جوانی

در فصل تابستان، توت فرنگی، انگور فرنگی، شاه‌توت و تمشک، زینت و شادابی را به باغ‌ها و پوستمان هدیه می‌دهند. 

این میوه‌ها اثرات گذر عمر را به تعویق می‌اندازند. پس تا می‌توانید از این میوه‌های بخورید. 

خواص زیبایی میوه‌های قرمز رنگ: میوه‌های قرمز خواصشان را مدیون رنگشان هستند. در واقع آنتوسیانین‌های موجود در آن‌ها (پیگمان‌های طبیعی گیاهی آن‌ها) به احیای سلول‌ها و ترمیم برخی آسیب‌های پوستی کمک می‌کنند. علاوه بر این بتاکاروتن آن‌ها از پوست حفاظت کرده و باعث می‌شوند پوست بهتر نفس بکشد. 

میوه‌های قرمز در خدمت سلامت: میوه‌های قرمز و به ویژه شاه توت، انگور فرنگی و تمشک با خواص تصفیه کنندگی که دارند کیفیت خون را بهتر می‌کنند و بازسازی بافت‌ها را تسهیل می‌بخشند. همچنین زمانی که دچار گرمازدگی شده باشید این میوه‌ها معجزه می‌کنند. 

همه با تمام انواع پوست‌ها می‌توانند از خواص زیبایی این میوه‌های خوشمزه بهره‌مند شود. 


هویج: خواص جاودانی

هویج یکی از آن سبزیجات ضد پیری فوق‌العاده محسوب می‌شود و به تقویت کننده? چشم معروف است. 

خواص زیبایی هویج: هویج سرشار از ویتامین‌ها و به خصوص ویتامین A می‌باشد. هویج ضدالتهاب و احیا کننده? قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند. 

هویج در خدمت سلامت: در فیتوتراپی نیز هویج به خاطر داشتن خواص زه‌کشی بافت‌ها، معروف است. این نارنجی خوش‌رنگ و مفید «ضد سم» واقعی محسوب می‌شود و در خون و طحال وارد عمل شده و سموم بدن را خنثی می‌کند. 

همه? انواع پوست‌ها می‌توانند از خواص زیبایی هویج بهره‌مند شوند. 


پرتقال: لیفتینگ ویتامینه

این میوه? پرطرفدار در تابستان نیز همانند زمستان باعث ایجاد آرامش می‌شود زیرا دارای خواص بی‌شماری است. 

خواص زیبایی پرتقال: پرتقال همانند لیموترش سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پرتقال هر چه شیرین‌تر باشد خواص قابضی بیشتری دارد و می‌تواند پیری سلول‌ها را به تأخیر بیندازد و از پیدایش چین و چروک جلوگیری کند. این میوه? خوش طعم همچنین باعث مرطوبی پوست شده و از خشکی آن در مقابل نور خورشید جلوگیری می‌کند. 

پرتقال در خدمت سلامت: پرتقال سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت می‌کند و از آن (و همچنین پوست) در مقابل آسیب‌های خارجی حفاظت می‌کند. پرتقال مقوی‌تر از لیموترش است و در صورتی که بدن با استرس، خستگی یا فشارهای کاری درگیر شده باشد باعث آرامش و تسکین بافت‌های آسیب دیده می‌شود. در ‌‌نهایت باید بگوییم که پرتقال در مبارزه با می‌گرن و کوفتگی بسیار موثر عمل می‌کند. 

همه? انواع پوست‌ها حتی پوست‌های حساس نیز می‌توانند از خواص زیبایی پرتقال بهره‌مند شود. 

گوجه فرنگی: پاک‌سازی پوست

خوشبختانه امروزه گوجه فرنگی در طول سال در بازار موجود است و می‌توان به راحتی از خواص آن بهره‌مند شد. گوجه فرنگی این قابلیت را دارد که مشکلات پوستی را چه درونی و چه سطحی رفع کند. 

خواص زیبایی گوجه فرنگی: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و در عین حال که پوست را پاک‌سازی می‌کند، ضدعفونی کننده و روشن کننده نیز محسوب می‌شود. گوجه فرنگی باعث رفع جوش‌های سر سیاه می‌شود و لایه? سطحی پوست را پاک‌سازی می‌کند. از این گذشته گوجه فرنگی ضدالتهاب است و برای درمان زخم‌های پوستی و سوختگی‌های سطحی موثر عمل می‌کند. 
هویج ضدالتهاب و احیا کننده? قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند

احتیاط: گوجه فرنگی یکی از اسیدی‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود که میزان اسید آن حتی از لیموترش نیز بیشتر است. بنابراین استفاده? خارجی از گوجه فرنگی به عنوان ماسک برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی‌شود. از نظر تغذیه نیز توصیه می‌شود افرادی که معده? حساسی دارند در مصرف گوجه فرنگی احتیاط کنند. توجه داشته باشید که هیچ‌وقت تخم‌های گوجه فرنگی را دور نریزید زیرا این تخم‌های ریز اسیدیته? گوجه فرنگی را کاهش و هضم آن‌را راحت‌تر می‌کنند. 

استفاده? زیبایی از گوجه فرنگی برای پوست‌های چرب و میکس مناسب است. 

خیار: مرطوب کننده? پوست

شاید خیلی نیاز به توضیح نداشته باشد که خیار خواص مرطوب کنندگی و پاک‌سازی دارد. 

خواص زیبایی خیار: خیار حاوی 95 درصد آب است و زمانی که به عنوان ماسک استفاده می‌شود به راحتی لایه سطحی پوست را مرطوب می‌کند. خیار توکسین‌های پوست را دفع کرده و پوست را صاف و شاداب می‌کند. 

خیار در خدمت سلامت: یونانی‌های باستان معتقد بودند که خیار خواص آرامش بخشی دارد و آن‌را برای کاهش میل جنسی خیلی زیاد توصیه می‌کردند. امروزه از خیار به خاطر دارا بودن ویتامین B6 و خواص آرام بخشی در برخی معالجات ضد استرس استفاده می‌کنند. 

همه? انواع پوست‌ها می‌توانند از خیار برای داشتن پوستی زیبا استفاده کنند. 

گریپ‌فروت: دفع سموم

از 4000 سال پیش، از گریپ‌فروت به دلیل خواص درمانی‌اش استفاده می‌شود. گریپ‌فروت مؤثر‌ترین میوه برای دفع سموم است و همچنین یکی از بهترین میوه‌ها برای پاک‌سازی پوست محسوب می‌شود. 

خواص زیبایی گریپ‌فروت: گریپ‌فروت ضدعفونی کننده، قابض و تقویت کننده است. این میوه? پُرخاصیت، همه? انواع پوست‌ها را تقویت و بازسازی می‌کند و پوست‌های چرب را تمیز و پاک‌سازی می‌کند. همچنین از این میوه برای تقویت و شادابی پوست سر استفاده می‌شود. 

گریپ‌فروت در خدمت سلامت: گریپ‌فروت مدر است و از این رو توکسین‌ها یا‌‌ همان سموم بدن را دفع می‌کند و احتباس آب را کاهش می‌دهد. این میوه? پرطرفدار جریان خون را افزایش می‌دهد و باعث لاغری و همچنین سلامت کلیه‌ها می‌شود. از این گذشته گریپ‌فروت درمان طبیعی افسردگی به شمار می‌رود. 

افرادی که پوست‌های چرب و میکس دارند می‌توانند با خیال راحت از خواص زیبایی گریپ‌فروت استفاده کنند.


نویسنده : جایلستان » ساعت 10:14 صبح روز دوشنبه 90 شهریور 14


پیری برای جمعی سخن میراند...

لطیفه ای برای حضار تعریف کرد همه دیوانه وار خندیدند.

بعد از لحظه ای او دوباره همان لطیفه را گفت و تعداد کمتری از حضار خندیدند.

او مجدد لطیفه را تکرار کرد تا اینکه دیگر کسی در جمعیت به آن لطیفه نخندید.

او لبخندی زد و گفت: وقتی که نمیتوانید بارها و بارها به لطیفه ای یکسان بخندید، پس چرا بارها و بارها به گریه و افسوس خوردن در مورد مسئله ای مشابه ادامه میدهید؟


نویسنده : جایلستان » ساعت 2:13 عصر روز شنبه 90 شهریور 12


در مهد کودک های ایران 9 صندلی میذارن و به 10 بچه میگن هر کی نتونه سریع برای خودش یه جا بگیره باخته و بعد 9 بچه و 8 صندلی و ادامه بازی تا یک بچه باقی بمونه. بچه ها هم همدیگر رو هل میدن تا خودشون بتونن روی صندلی بشینن.

در مهد کودک های ژاپن 9 صندلی میذارن و به 10 بچه میگن اگه یکی روی صندلی جا نشه همه باختین. لذا بچه ها نهایت سعی خودشونو میکنن و همدیگر رو طوری بغل میکنن که کل تیم 10 نفره روی 9 تا صندلی جا بشن و کسی بی صندلی نمونه. بعد 10 نفر روی 8 صندلی، بعد 10 نفر روی 7 صندلی و همینطور تا آخر.

با این بازی ما از بچگی به کودکان خود آموزش میدیم که هر کی باید به فکر خودش باشه. اما در سرزمین آفتاب، چشم بادامی ها با این بازی به بچه هاشون فرهنگ همدلی و کمک به همدیگر و کار تیمی رو یاد میدن ...


نویسنده : جایلستان » ساعت 1:34 عصر روز شنبه 90 شهریور 12


پیرمردی تنها در مینه سوتا زندگی می‌کرد. او می‌خواست مزرعه سیب‌زمینی‌اش را شخم بزند اما این کار خیلی سختی بود. تنها پسرش که می‌توانست به او کمک کند، در زندان بود!

پیرمرد نامه‌ای برای پسرش نوشت و وضعیت را برای او توضیح داد: پسر عزیزم من حال خوشی ندارم چون امسال نخواهم توانست سیب زمینی بکارم. من نمی‌خواهم این مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت همیشه زمان کاشت محصول را دوست داشت. من برای کار مزرعه خیلی پیر شده‌ام. اگر تو اینجا بودی تمام مشکلات من حل می‌شد. من می‌دانم که اگر تو اینجا بودی مزرعه را برای من شخم می‌زدی ... دوستدار تو پدر

پس از چند روز پیرمرد این تلگراف را دریافت کرد: پدر به خاطر خدا مزرعه را شخم نزن من آنجا اسلحه پنهان کرده ام.

صبح روز بعد 12 نفر از مأموران اف.بی.آی و افسران پلیس محلی دیده شدند و تمام مزرعه را برای یافتن اسلحه ها شخم زدند بدون این‌که اسلحه‌ای پیدا کنند.

پیرمرد بهت‌زده نامه دیگری به پسرش نوشت و به او گفت که چه اتفاقی افتاده و می‌خواهد چه کند؟

پسرش پاسخ داد: پدر برو و سیب زمینی هایت را بکار، این بهترین کاری بود که از اینجا می‌توانستم برایت انجام بدهم.


نویسنده : جایلستان » ساعت 12:30 عصر روز چهارشنبه 90 شهریور 2


رنگ ، عنصر قدرتمندی در دکوراسیون داخلی است که می تواند بسیار الهام بخش باشد و برای فضایی ساده و معمولی حال وهوایی ویژه و جلوه ای جذاب ایجاد کند...
 
هنگامی که تصمیم به طراحی دکوراسیون خانه دارید ، به احتمال زیاد روش های مختلفی را پیش می گیرید. ممکن است اشیا و رنگ های ساده ای را انتخاب کنید یا از الگوها و زمینه های جذاب و با شکوه برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.با این حال ، رنگ ، عنصر قدرتمندی در دکوراسیون داخلی است که می تواند بسیار الهام بخش باشد و برای فضایی ساده و معمولی حال وهوایی ویژه و جلوه ای جذاب ایجاد کند.به ویژه هنگامی که از رنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی خانه استفاده می شود . روان شناسی رنگ ، راه بسیار خوبی برای ایجاد یک خانه سالم و زیباست . در اینجا20 راه برای استفاده از روان شناسی رنگ ها در دکوراسیون خانه به شما معرفی می شود.

1- ایجاد توهم در فضا با رنگ های روشن : اگر می خواهید خانه شما از آنچه واقعا هست بزرگتر به نظر برسد توصیه می کنیم از رنگ های روشن و پرجنب و جوش مثل زرد و پوست تخم مرغی برای وسعت بخشیدن به فضای داخلی وخارجی خانه خود استفاده کنید. به عنوان یک هشدار، لازم است به شما بگوییم که در این مورد از رنگ سفید استفاده نکنید؛ زیرا این رنگ هرچند که بر فضا می افزاید ، اما باز نمی تواند به اندازه رنگ های تینت (مایه های روشن از یک رنگ ) موثر واقع شود.

2- تاحد امکان سعی کنید به جای رنگ های ساده که اسم آنها تک کلمه ای است ، از رنگ های ترکیبی که اسمی دو قسمتی دارند و نوع آنها کاملا در اسمشان توصیف شده است ، استفاده کنید. در این صورت دکوراسیون خانه شما حرفه ای تر و منحصر به فرد به نظر خواهد رسید، برای مثال سبز جنگلی یا سفید پوست تخم مرغی

3- در آشپزخانه خود با کمک رنگ قرمز ایجاد اشتها کنید: نشان داده شده است که قرمز در اکثر افراد ایجاد اشتها می کند و این یکی ازمهم ترین دلایلی است که اغلب رستوران ها از رنگ قرمز در قسمت های زیادی از دکوراسیون خود استفاده می کنند.از این رو توصیه می کنیم برای افزایش اشتهای فرزندان واعضای خانواده خود از رنگ قرمز در درکوراسیون آشپزخانه تان استفاده کنید؛ این رنگ را می توانید مثلا با کرکره پنجره و کابینت های بژ هماهنگ سازید.

4- رنگ آمیزی سالن انتظار و ورودی خانه را به نحوی با رنگ آمیزی دکوراسیون خارجی و داخلی خانه هماهنگ کنید؛ یکی از بهترین راه ها برای اینکه به میهمانان شما احساس شگفتی دست دهد ، این است که برای رنگ دکوراسیون ورودی خانه خود ، رنگ اصلی دکوراسیون خارجی منزل را با رنگ اصلی دکوراسیون داخلی خانه خود بیامیزید یا مقداری از رنگ اصلی دکوراسیون خارجی خانه را در دکوراسیون ورودی تان قرار دهید، این کار می تواند تاثیر بسیار خوبی روی افراد در هنگام ورود داشته باشد.

5- در زمستان خانه خود را با رنگ ها گرم کنید: با استفاده از رنگ های قرمز ، نارنجی و زرد در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود ، به خصوص در زمستان ، فضای خانه خود را گرم و صمیمی سازید و از میهمانان خود به گرمی استقبال کنید. اگر قصد فروش خانه تان را در زمستان دارید، حتما این نکته را مد نظر داشته باشید و به آن عمل کنید.

6- فضای خانه را در تابستان با کمک رنگهای سرد خنک سازید.: در امتداد خطوط همان رنگ های گرم در پاییز ، رنگ های سرد به ویژه آبی می تواند خانه شما را در تابستان باطراوت ،خنک و تمیز نشان دهد.اگر در تابستان قصد انجام پروژه نقاشی خانه خود را دارید حتما استفاده از رنگ های سرد را در نظرداشته باشید.

7- از رنگ هایی که از آنها خاطره دارید استفاده کنید: روان شناسان رنگ معتقدند که اگر افراد از رنگ هایی که آنها را یاد دوران کودکی شان می اندازد و از آنها خاطرات خوبی دارند در خانه به ویژه در آشپزخانه استفاده کنند، آن رنگ می تواند تداعی کننده خاطرات باشد و حال و هوا و احساس خوشایندی را برای آن فضا ایجاد کند.

اگر نمی توانید رنگهای موجود در خانه ای را که در دوران کودکی خود را در آن سپری کرده اید به یاد آورید بدانید که ترکیب قرمز و زرد می تواند ترکیب خوبی برای آشپزخانه شما باشد.

8- از رنگ های آرامش بخش برای فضاهای استراحت استفاده کنید: رنگ های خنک و ملایم برای فضاهایی مثل اتاق خواب می تواند جوی راحت و تسکین دهنده ایجاد کند. برای چنین فضاهایی از طیف های مختلف رنگ آبی ،سبز و حتی بنفش برای به آرامش رسیدن خود استفاده کنید. اگر از این تکنیک استفاده می کنید باید بدانید هرچه رنگ انتخابی شما تیره تر باشد تاثیرش واضح تر خواهد بود.

9- با ترکیب حالات مختلف ،اتاق ورزشی جسور داشته باشید: اگرچه ممکن است رنگ قرمز رنگی پرانرژی و مناسب برای اتاق ورزش به نظر برسد اما درواقع استفاده از مقدار زیادی رنگ قرمز در اتاق ورزش می توان بیش ازحد فضا را گرم و آزار دهنده کند.توصیه می کنیم برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق ورزش ،از ترکیبی متعادل مانند ترکیب زرد و آبی استفاده کنید.همچنین اگر تمایل به داشتن فضایی خنک و تسکین دهنده در اتاق ورزش دارید ترکیب سبز - آبی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

10- اگر فشار خون بالا دارید رنگ قرمز را ازخود دور نگه دارید: گرچه قرمز در دکوراسیون آشپزخانه سبب افزایش اشتها می شود اما طیف های تیره تر آن سبب افزایش فشار خون نیز خواهد شد. به افرادی که دچار مرض فشار خون هستند استفاده از این رنگ به ویژه طیف های تیره آن توصیه نمی شود.چنین افرادی اگر علاقه زیادی به رنگ قرمز دارند بهتراست کمتر از طیف های روشن تر آن استفاده کنند.

11- با استفاده از رنگی آشنا در سرویس بهداشتی ، خود را دوست داشتنی تر ببینید: توجه کنید که اگر رنگی وجود دارد که تمایل زیادی دارید اکثر لباس های خود را به آن رنگ بخرید، توصیه می کنیم ازهمان رنگ نیز برای سرویس بهداشتی استفاده کنید؛یا اگر از رنگی متنفرید هیچ لباسی به آن رنگ برتن کنید،هرگز از آن برای دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز استفاده نکنید.مسلما شما انتظار دارید زمانی که در آینه سرویس بهداشتی به خود نگاه می کنید احساس خوبی به شما دست دهد و رنگی که در زمینه تصویر شما در آینه خودنمایی می کند ،می تواند بسیار در این احساس نقش داشته باشد.

12- تمرکز در اتاق کار با رنگ سبز: رنگ سبز در دکوراسیون اتاق کار سبب می شود تمرکز شما بر کاری که انجام می دهید چندین برابر شود ودرنتیجه با سرعت بیشتری کار خود را به اتمام می رسانید و می توانید دقایق بیشتری را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.دیوارها را با سبز ملایم رنگ آمیزی کنید و رنگ های هماهنگ دیگری را نیز در درکوراسیون جای دهید. مراقب باشید که با استفاده بیش ازحد از طیف های رنگ سبز،اتاق کار خود را به جنگل تبدیل نکیند.

13- از رنگ اراغوانی محتاطانه استفاده کنید: اگرچه رنگ بنفش و ارغوانی سمبل سلامت و احساسات عاشقانه است ،اما از این رنگ به مقدار زیادی درطبیعت مشاهده نمی شود وتنها جنبه دکوراتیو و هنری دارد. اگر شما واقعابه وجود این رنگ در دکوراسیون خود تمایل دارید،تنها مقداری از آن را در کنار رنگ های طبیعی قوی مانند زرد و سبز استفاده کنید.

14- برای ایجاد جلوه ای طبیعی در خانه ، از رنگ قهوه ای استفاده کنید: اگر جلوه چوب یا چرم رادوست دارید و می خواهید دکوراسیون خانه شما جلوه ای طبیعی داشته باشد از رنگ قهوه ای در دکوراسیون خانه تان استفاده کنید.البته رنگ قهوه ای ممکن است در برخی از افراد ایجاد افسردگی کند.

15- رنگ مشکی تنها برای اتاق نوجوان مناسب نیست : شما می توانید در صورت تمایل از رنگ مشکی در کنار سفید برای هرفضایی درخانه استفاده کنید. تنها مشکل استفاده از رنگ سیاه در دکوراسیون این است که سبب می شود فضا تنگ تر به نظر رسد. یکی از ایده های زیبا برای دکوراسیون اتاق خواب با رنگ سیاه این است که سقف اتاق را با رنگ مشکی رنگ آمیزی کنید و از نور پردازی ستاره ای روی سقف استفاده کنید . در این صورت دکوراسیونی با زمینه و موضوع شب دراتاق خواهید داشت .

16- استفاده از رنگ صورتی برای رسیدن به آرامش در اتاق مدیتیشن : اگر شما به اندازه کافی خوش شانس هستید که می توانید در خانه خود فضایی جداگانه را به اتاق مدیتیشن یا تمرکز اختصاص دهید،باید بگوییم بهترین و مناسب ترین رنگ برای این فضا رنگ صورتی است . اغلب باشگاه های ورزشی از این رنگ در رخت کن خود استفاده می کنند تا کمبود انرژی افرادی که پس از ورزش برای تعویض لباس به آن جا می روند جبران شود و آرام بگیرند.

17- رنگ زرد،رنگ خوش بینی و نشاط : زرد رنگ خورشید است و می تواند فضا را به محیطی آفتابی و گرم تبدیل کند و همانطور که می توانید حدس بزنید، می توانید رنگ بسیار مناسبی برای اتاق آفتاب باشد . توصیه می کنیم از رنگ زرد حتما در دکوراسیون فضای ورودی خانه تان استفاده کنید تا استقبالی گرم از میهمانان شما به عمل آید و آنها بتوانند دیدی روشن و مثبت به خانه شما پیدا کنند.

18- چرا اغلب وسایل حمام و سرویس بهداشتی سفیداست: سفید نه تنها نماد تمیزی و پاکیزگی است ،بلکه نظافت و تمیزکردن وسایل وعناصری که رنگ سفید دارند نیز بسیار آسان تر است .رنگ سفید هر گونه کثیفی را به سرعت نشان می دهد و شما می توانید آن را بدون ترس از بین رفتن رنگ وسیله بشویید و از بین ببرید و همواره سرویس بهداشتی تمیز و درخشانی داشته باشید.

19- زمانی که از همه جا ناامید شدید به طبیعت بنگرید: هنگامی که برای نقاشی خانه خود از روان شناسی رنگ ها استفاده می کنید به یاد طبیعت باشید و از آن الهام بگیرید.رنگ های موجود در طبیعت می تواند بهترین راهنما برای انتخاب رنگ ها در دکوراسیوان داخلی برای شما باشد.

20- برای اتاق بیمار یا کودک مبتلا به آسم روی رنگ نارنجی حساب کنید: رنگ نارنجی می تواند سبب بهبود عملکرد ریه و افزایش انرژی شود. نارنجی ملایم برای کسانی که دوره نقاهت بعداز بیماری را می گذرانند یا دچار مشکلات ریوی هستند می تواند بسیار مفید باشد.


نویسنده : جایلستان » ساعت 10:12 صبح روز شنبه 90 مرداد 22


عاشق شدن آسان است، اما ادامه آن هنر است

دوست هرکه باشد، نسخه دوم خودت است

نمی توان جلوی پیری را گرفت، اما میتوان روح جوانی داشت

هر جا که باشی دوستانت دنیای توهستند

بالا رفتن سن حتمی است، اما اینکه روح تو پیر شود بستگی به خودت دارد

خنده کوتاهترین راه بین دوستان است

عمر سالهای گذشته نیست، سالهایی است که از آن زندگی کردی

عشق زندگی را نمی چرخاند، اما انگیزه ای است برای زندگی

وقتی  جایی داری که بروی یعنی خانه داری ووقتی کسی را دوست داری یعنی خانواده داری

بزرگترین لذت زندگی داشتن دوست صمیمی است

اگر از چیزی لذت بردی دیگران را شریک ساز

زیبا است که ببینیم کسی میخندد و زیباتر اینکه بدانی خودت باعث خنده اش شده ای


نویسنده : جایلستان » ساعت 9:58 صبح روز شنبه 90 مرداد 22


   1   2   3      >